آغاز اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه از 15 تیرماه
کد خبر: 4148995
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

آغاز اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه از 15 تیرماه

طرح «نشاط معنوی» ویژه دانش‌آموزان از روز هشتم تیرماه سال جاری در بقاع متبرکه کشور اجرا می‌شود. ‌

آغاز اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه از 15 تیرماهبه گزارش ایکنا،  به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه از روز ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا روز 31 مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت. این طرح رده سنی هشت تا ۱۸ سال بوده و دانش‌آموزان دختر و پسر می‌توانند در این برنامه‌ها حضور یابند. 

این برنامه هر ساله برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.برنامه‌های مفرح برای دانش‌آموزان در این طرح اجرا و برنامه‌های آموزشی و تربیتی نیز برگزار می‌شود.

همچنین، روش‌های اجرای طرح نشاط معنوی به صورت برنامه‌های ترکیبی آموزشی، ورزشی، اردویی و مشارکتی است. اساتید و مربیان طرح «نشاط معنوی» متشکل از مبلغان اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی، اساتید فنی و حرفه‌ای است که جهت مهارت‌آموزی و توانمندسازی و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این طرح به تدریس می‌پردازند.

ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی از اهداف مهم این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha