مخاطب‌شناسی رکن اصلی موفقیت در کارهای فرهنگی است
کد خبر: 4143394
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

مخاطب‌شناسی رکن اصلی موفقیت در کارهای فرهنگی است

رئیس جهاددانشگاهی البرز مخاطب‌شناسی را یکی از ملاک‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی عنوان و گفت: امیدواریم مجامع علمی و نهادهای فرهنگی تلاش کنند باز به روزهای اوج فرهنگی در دانشگاه‌ها بازگردیم.

احمدرضا فیروزی رئیس جهاددانشگاهی البرز

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی البرز، بعدظهر روز چهارشنبه، سوم خرداد در حاشیه برگزاری مسابقه «کتاب سه دقیقه‌ای» که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: کتاب موضوعی آشنا و غریب است به این دلیل که همه ما با کتاب مأنوس هستیم اما در سالیان اخیر با گسترش شبکه‌های مجازی و اجتماعی از جایگاه واقعی خود دور شده است.

وی با بیان اینکه همیشه به کتاب‌هایی که بنیان اصلی علم را تشکیل می‌دهند نیاز داریم؛ به مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای اشاره کرد و افزود: متأسفانه شور و شوق دانشجویی در دانشگاه‌ها برای مشارکت در چنین برنامه‌هایی کمرنگ شده است و امیدواریم مجامع علمی و نهادهای فرهنگی تلاش کنند باز به روزهای اوج فرهنگی در دانشگاه‌ها بازگردیم.

رئیس جهاددانشگاهی البرز مخاطب‌شناسی را یکی از ملاک‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی عنوان و تصریح کرد: در بحث کتابخوانی باید با اجرای چنین برنامه‌هایی به معرفی کتاب‌های مختلف و ترویج کتاب و افزایش سرانه مطالعه برای رسیدن به نقطه مطلوب کمک کنیم.

سعید قاسمی‌جیردهی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی هم درباره مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای گفت: در این مسابقه دانشجویان در سه دقیقه باید درباره یک کتاب که مطالعه کرده‌اند توضیح دهند. نحوه ارائه شرکت کننده توسط داوران براساس آیتم‌های مشخص ارزیابی و به آن امتیاز داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نفرات برگزیده از مرحله استانی به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مسابقه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترغیب مخاطبان به مطالعه کتاب‌های معرفی شده برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های کشور به اجرا در آمده است.

وی در پایان با اشاره به نامزدی کرج برای پایتختی کتاب ایران، گفت: امیدواریم اجرای چنین برنامه‌هایی به این موضوع کمک کند تا کرج به عنوان هشتمین پایتخت کتاب کشور معرفی شود.

گفتنی است نفرات زیر به عنوان برگزیدگان این مرحله از مسابقه معرفی شدند:

مرضیه صمیمیت از دانشگاه خوارزمی با معرفی کتاب «تولستوی و مبل بنفش»

فاطمه شاهبخش از مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با معرفی کتاب «سلام بر ابراهیم»

مهدیه حسینی از دانشگاه خوارزمی با معرفی کتاب «دختری با هفت اسم»

انتهای پیام
captcha