حمایت از جشنواره کتابخوانی رضوی اولویت ادارات فرهنگی شهرستان‌ها باشد
کد خبر: 4139123
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

حمایت از جشنواره کتابخوانی رضوی اولویت ادارات فرهنگی شهرستان‌ها باشد

سرپرست فرمانداری صحنه با تأکید بر لزوم حمایت از دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و در اولویت قرار گرفتن آن در برنامه‌های ادارات فرهنگی شهرستان‌ها، گفت: ادارات فرهنگی جلسات ویژه‌ای برای حمایت از دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار و از تمام جوانب مالی و معنوی این برنامه حمایت کنند.

جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صحنه، به ریاست فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صحنه امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در محل کتابخانه عمومی اقبال لاهوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ندا مهروی، رئیس اداره کتابخانه‌های صحنه با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، در خصوص مشارکت و همکاری ادارات و سازمان‌ها در برگزاری هرچه بهتر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید کرد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این جلسه بر ضرورت مسئله ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: این موضوع باید قوی‌تر پیگیری شود و در این راستا شهرداری‌ها به راحتی می‌توانند در فضاسازی این مهم همراه کتابخانه‌های عمومی باشند و با زیباسازی و تبلیغات محیطی در زمینه کتاب تآثیرگذار عمل کنند.

وی یادآور شد: شهرستان صحنه دارای ۷ باب کتابخانه عمومی است که مساحت آن ۴ هزار و دویست متر مربع در زیربنای دو هزار و سی و یک متر که تعداد ۶۱ هزار و دویست و یازده جلد کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.

حسنی خونسار افزود: ۱۰ هزار نفر از جمعیت صحنه عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه اظهار کرد: شهرداری باید در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی تعجیل کند لذا برای فرهنگ‌سازی در زمینه کتابخوانی نباید فرصت‌ها و زمان را از دست داد و این مسئله نیاز به هزینه دارد، چراکه فضای مجازی بدون اتلاف وقت کودکان و نوجوانان ما را جذب می‌کند.

حسنی خونسار، در خصوص ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی در ادامه، گفت: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بهترین و بزرگترین برنامه‌های فرهنگی برای کتابخوان شدن کودکان و نوجوانان، در حال برگزار شدن است که در این مسیر حتی خانواده‌ها نیز باید از آن حمایت کنند و در اولویت برنامه‌های کتابخوانی خانوادگی خود قرار دهند.

غلامرضا شهبازی، سرپرست فرمانداری و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صحنه نیز در این جلسه اظهار کرد: حمایت از دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی باید در اولویت برنامه‌های ادارت فرهنگی شهرستان باشد.

وی افزود: شهرستان صحنه دارای مردمی فرهنگی، اهل هنر و ادبیات و کتابخوان است و قدمت و تاریخ این شهرستان بر کسی پوشیده نیست.

سرپرست فرمانداری صحنه بیان کرد: ادارات فرهنگی جلسه ویژه‌ای برای حمایت از دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار و از تمام جوانب مالی و معنوی این برنامه حمایت کنند.

در پایان کیومرث اسدی، شهردار صحنه نیز در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست و در همین راستا پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha