جشنواره کتابخوانی رضوی؛ گامی بایسته در احیای علوم اهل بیت(ع)
کد خبر: 4139006
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ گامی بایسته در احیای علوم اهل بیت(ع)

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، یک کار زیربنایی فکری است، گفت: این جشنواره گامی بایسته در احیای علوم اهل بیت(ع) و تحقق گام دوم انقلاب است.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز شنبه 16 اردیبهشت در دیدار با عباس حسین‌زاده، مدیرکل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی استان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان این نهاد در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: امسال دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی قرار است در دهه کرامت برگزار شود و هدف این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی در زمینه شناخت سیره اهل بیت(ع) است. این خبر از این جهت خوشحال کننده است که یک کار زیربنایی فکری است.

وی اظهار کرد: جامعه ما به برکت انقلاب اسلامی به مراتب بالایی از نظر پیشرفت فرهنگی و علمی رسیده است. جوانان و نوجوانان و کودکان ما باید همراه با این سیر فکری و معنوی حرکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شناخت ائمه(ع) شناخت عملی اسلام است و هر قدر جامعه ما نسبت به نقاط روشن و زیبای سیره اهل بیت(ع) آشنایی پیدا کنند، با اسلام ناب محمدی بیشتر آشنایی پیدا می‌کنند، افزود: در حدیثی از امام رضا(ع) بیان شده است اگر مردم با زیبایی‌های زندگی و سخنان ما آشنایی پیدا کنند، از ما تبعیت خواهند کرد. یعنی سخنان اهل بیت(ع) آنقدر جذبه دارد که زمینه پیروی را فراهم می‌کند.

آیت‌‌الله حیدری گفت: اگر در طول این چهارده قرن اهل بیت(ع) مظلوم واقع شده‌ و اکثریت افراد جامعه از مرام اهل بیت(ع) دور مانده‌اند، به جهت عدم آشنایی با سیره زندگی ائمه اطهار(ع) است. اگر فضایی فراهم کنیم که زمینه این آشنایی فراهم شود، جهش بلندی از نظر فکری و معنوی در سیر معنوی و علمی جامعه ما رخ می‌‌دهد و جوانان و نوجوانان و کودکان ما در بین سایرین به عنوان الگو مطرح خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب، انقلاب اسلامی، دارای منازلی است ما باید به سمت تمدن نوین اسلامی پیش برویم که با محوریت ایران اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان محقق خواهد شد. این کشورها نیازمند الگو هستند و الگوی آنها این جوانان خواهند که از سیره عملی ائمه اطهار(ع) الگو گرفته‌اند. بنابراین جشنواره کتابخوانی رضوی، کاری بایسته در راستای رسیدن به گام دوم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله حیدری در پایان با اشاره به نقش مهم کتابداران در احیای امر اهل بیت(ع) گفت: امام رضا(ع) در سخنی فرمودند خداوند کسی که امر ما را احیا کند، مورد رحمت خود قرار دهد. از ایشان پرسیده شد، چگونه امر شما احیا می‌شود؟ فرمودند احیای امر ما این است که علوم ما را یاد بگیرید و به دیگران یاد بدهید. کتابداران پلی میان متفکران اسلامی و عموم مردم هستند و نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌‌کنند.

انتهای پیام
captcha