عدالت و امانتداری در تعظیم شعائر دینی مورد توجه باشد
کد خبر: 4125341
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

عدالت و امانتداری در تعظیم شعائر دینی مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به مباحث مورد توجه در پرداخت و هزینه‌کرد زکات گفت: در تعظیم شعائر دینی سه نکته تقوا، عدالت و امانت‌داری باید مورد توجه قرار گیرد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان کردستان که امروز، ۱۰ اسفند در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، با تبریک ایام اعیاد شعبانیه گفت: روحانیون اهل سنت و تشیع بحث زکات را در استان کردستان به این جایگاه رسانده‌اند که امیدواریم بیشتر و پررونق‌تر شود.

وی با اشاره به آثار و ثمرات زکات در استان کردستان افزود: در این راستا از تمام فعالان این عرصه و مبلغان ترویج زکات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج که می‌فرماید: «ذَٰلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ؛این است [برنامه های حج و حدود و مقرّرات خدا] و هر کس شعایر خدا را بزرگ شمارد، بدون تردید این بزرگ شمردن ناشی از تقوای دل هاست»، بیان کرد: خداوند متعال در این آیه بزرگ شمردن و قدم گذاشتن در شعائر دینی را نشان از تقوای دل‌ها می‌داند.

وی با اشاره به وجود شعائر دینی و مذهبی و آئینی بین تمام مذاهب ادامه داد: نماز و زکات از شعائر دینی بوده و هرکس در این راه قدم بردارد، باید تعظیم شعائر کند.

پورذهبی با اشاره به اینکه زکات لزوماً یک امر صرف حکومتی نیست، اظهار کرد: زکات یک فریضه دینی بوده که خانواده‌ها و نیازمندان از ثمرات آن بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به مباحث مورد توجه در پرداخت و هزینه کرد زکات یادآور شد: در تعظیم شعائر دینی سه نکته تقوا، عدالت و امانت‌داری بسیار حائز اهمیت است که با بهره‌گیری از این سه اصل اساسی می‌توان در ترویج فرهنگ زکات در جامعه اقدام اثرگذاری انجام داد.

انتهای پیام
captcha