تمدن‌سازی با سخنرانی میسر نمی‌شود
کد خبر: 4119249
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
آیت‌الله دژکام:

تمدن‌سازی با سخنرانی میسر نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تمدن‌سازی با سخنرانی میسر نمی‌شود، گرچه سخنرانی مقدمه است، یکی از راهکارهای این قضیه را اتحاد و ارتباط اقتصادی کشورهای اسلامی دانست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 13 بهمن در همایش «تبیین نقش و جایگاه اهل سنت در تحقق تمدن نوین اسلامی» که در لارستان برگزار شد، گفت: روزی که ما انقلاب کردیم و در سال‌های اول انقلاب باور اروپا و آمریکا این بود که نه اسلامی در آینده جهان نقش خواهد داشت و نه ایرانی اما خدا چیز دیگری را می‌خواهد و همه ما این را باور داریم.

وی با بیان اینکه دشمن را در مقام دشمنی همه باید بیش از پیش شناسایی کنیم، افزود: آن‌ها دلشان می‌خواست که ما به جایی نرسیم و یک روش دارند برای اینکه نگذارند ما به اهداف خود برسیم و آن ایجاد اختلاف و تفرقه است و ایجاد اختلاف برنامه‌ریزی دائمی آن‌هاست چون می‌دانند تا با هم متحد هستیم زورشان به ما نمی‌رسد.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه برای ایجاد اختلاف تلاش‌هایی که در چند سال اخیر کردند بسیار عجیب بود، گفت: چشم‌های بصیر و بینایی می‌خواست که عمیقا تحلیل کند تا در فضایی که آن‌ها برای ما ترسیم می‌کردند نیفتیم. رهبر انقلاب فرمود مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است. 75 سال است که صهیونیست‌ها و غاصبین در فلسطین ظلم می‌کنند و در این 75 سال بزرگان امت اسلامی همه گفته‌اند که مسئله اصلی فلسطین است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: هر چند دشمن سعی کرده است سایر مسائل مانند قضایای کشمیر یا یمن یا یکسری تعارض منافع درون کشور خودمان را بزرگ کند اما دستور قرآن کریم برای حل این مسائل یک مدل است و برای تقابل با دشمن اصلی دین جور دیگری است. گاهی اشتباهی که پیش می‌آید این است که برخی این دو مسئله را جابه‌جا می‌کنند و دشمن را اشتباه تشخیص می‌دهند.

وی تأکید کرد: دشمن اصلی شما به تصریح قرآن کریم صهیونیست است البته در خصوص سایر مسائل و مشکلات دغدغه درست و به جایی داریم و اگر به عزیزی در کشور ما ظلم می‌شود باید جلو ظلم بایستیم و آن را رفع کنیم اما دشمن می‌خواهد این را به مسئله اصلی شما تبدیل کند تا مسئله اصلی که گرفتاری امت اسلامی توسط اسرائیل است فراموش شود.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: امت اسلامی بیدار است، سوای اینکه رهبرانش بسیار فهیم و عالمانه زیر پرچم رهبر جمهوری اسلامی می‌ایستند تا این حس در دنیا ایجاد شود که بالاخره مسلمانان مرکز مهم و قدرت دارند و به حدی پیشرفت داشته‌اند که قدرتشان غیر قابل انکار است.

وی یادآور شد: بنیاد موقوفه کارنگی آمریکا مطالعاتی در مورد جهان اسلام داشته و منتشر کرده است در رابطه با اینکه بعد از بیش از 70 سال که اسرائیل غاصب فلسطین را اشغال کرده است، نظر امت اسلامی در مورد اسرائیل چیست؛ دست زور و قدرت غیر از دل امت است و آن‌ها می‌دانند. اگر امارات، بحرین و دیگر کشورها عادی‌‎سازی روابط کرده‌اند و به نظرشان می‌رسید اگر سفیر بین دولت‌ها و حکومت‌ها، تبادل شود، دل امت اسلامی هم تغییر می‌کند، اما در ادامه آمار گرفتند و این آمار رسمی است که بنیاد کارنگی منتشر کرده است و گفته مسلمانان در کشورهای مختلف از آفریقا تا شرق آسیا بیش از ۸۰ تا بیش از ۹۰ درصد از اسرائیل متنفر هستند و این یعنی بصیرت امت اسلامی که دشمن چاره‌ای برای آن ندارد.

شعار اصلی تمام مذاهب

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شاید شعار مرگ بر اسرائیل در ایران از همه جا بیشتر داده شود ولی این شعار ایرانی نیست و اسلامی است و شیعی هم نیست و مال همه مذاهب است، افزود: مرگ بر اسرائیل شعار اصلی است، چنانچه مسابقات فوتبالی که در قطر برگزار شد این مخالفت و تنفر خود را نشان دادند.

وی با تصریح اینکه ما یک آرمان بزرگ مشترک داریم و ربطی ندارد دشمن بخواهد برای ما خط کشی کند، گفت: می‌دانیم که با غصب فلسطین انگار به قلب‌های همه مسلمانان تیر شلیک شده است و انتقام این باید گرفته شود.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: وقتی شهید سلیمانی به شهادت رسید رهبر معظم انقلاب فرمودند انتقام این شهید این است که صهیونیست‌ها از این منطقه بیرون رانده شوند. این شهید اسلام که برای عزت اسلامی شهید شده است و ان‌شاءالله وقتی اسرائیل نابود شود انتقام شهید سلیمانی گرفته می‌شود و این محور اصلی حرکت ماست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در استان فارس تجربه هم‌زیستی طولانی مدت داریم، مرحوم آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی را از جمله چهره‌هایی دانست که در این قضیه مؤثر بودند و سپس خطاب به علمای منطقه جنوب استان گفت: اسلام در اندونزی، مالزی، جزایر جنوب هند و... را بررسی کنید و ببینید چطور در آنجا اسلام رواج پیدا کرده است. عموماً در این قسمت‌ها تبلیغ اسلام توسط شما شده است و این کار را اجداد شما انجام داده‌اند و امروز می‌خواهیم ارتباطات خود را دوباره زنده کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تمدن‌سازی با سخنرانی میسر نمی‌شود، گرچه سخنرانی مقدمه است اما می‌خواهیم عملاً از طریق بازار جهانی که متعلق به خودمان بوده است این گفتمان و این فکر را زنده کنیم، افزود: امروز موانعی ایجاد شده و مشکلاتی داریم. این موانع و مشکلات را چطور حل کنیم؟ این زندگی ماست و تمدن اروپایی آمده و مانع ما می‌شود برای اینکه خودمان زندگی خود را بچرخانیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح اینکه ما در غنی‌ترین مناطق دنیا زندگی می‌کنیم، فقر را به ما تحمیل می‌کنند و باید این را جبران کنیم، افزود: اگر امت اسلامی بیدار شده و می‌خواهد حرکت کند همه باید کمک دهیم.

وی با بیان اینکه در منطقه ما از مسیر فعالیت اقتصادی این ظرفیت وجود دارد و در جنوب فارس تجارت است و نمی‌توانیم این موضوع را رها کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد دریا پایه و ما ظرفیت این همه تجارت داریم و باید برای آن فکری کنیم.

آیت‌الله دژکام از علما خواست تا این مسئله را ترویج  کنند و سپس گفت: یک بار این کار را انجام داده‌ایم و امروز دوباره روز بیداری امت اسلامی است و می‌خواهیم باز این تجربه را تکرار کنیم و ان‌شاءالله انجام خواهیم داد به شرط اینکه همه همت کنند و پای کار بیاییند و مسلما برای نسل‌های آینده ما مفید خواهد بود چون برکت ایجاد خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز می‌خواهیم ارتباطات را زنده کنیم و امت اسلامی را با هم مرتبط کنیم، افزود: مشکلی که در این زمینه‌ها داریم گیرهایی است که در مقررات و مدیرانمان هست و باید حلش کنیم و خواهید دید از همین محفلی که دور هم نشسته‌ایم برای جمعیت کثیری از مردم ایران زندگی، فعالیت، رشد و معیشت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha