تهیه کتاب سفیران سلامت به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی
کد خبر: 4106309
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

تهیه کتاب سفیران سلامت به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان زنجان نیز طبق استانداردها باید ۳۰۰ مراقب سلامت داشته باشیم که هم‌اکنون ۸۷ نفر هستند و این کمبود در استان زنجان هم وجود دارد.

سفیران سلامت

به گزارش ایکنا از زنجان، اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته ۲۰ آذر در گرهمایی فعالان حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: تحقق سلامت و تندرستی دانش‌آموزان به‌عنوان یک مثلث می‌باشد که اضلاع آن شامل منابع انسانی، مکان آرام و محتوای مناسب است.

وی گفت: سیاست‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با استناد به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت انقلابی و ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدارک دیده شده است.

این مسئول از تحقق سلامت و تندرستی دانش‌آموزان به‌عنوان یک مثلث تعبیر کرد و افزود: منابع انسانی در راس این مثلث بوده و مکان آرام و محتوا نیز اضلاع بعدی هستند.

گودرزی با اشاره به کمبود ۲۰ هزار نفری مراقب سلامت در سطح کشور طبق استانداردها خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز طبق استانداردها باید ۳۰۰ مراقب سلامت داشته باشیم که هم‌اکنون ۸۷ نفر هستند و این کمبود به تبع کشور در استان زنجان هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: کمبود مراقب سلامت شامل تمام استان‌ها بوده و حتی برخی مدارس شهر تهران هم مراقب سلامت ندارند و این در حالی است که اگر سلامت نباشد، آموزش دانش‌آموزان هم صدمه می‌بیند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: مراقبان به‌عنون بازوان توانمند حوزه سلامت و تندرستی هستند و اکنون زمان آن است که مراقبان، بیماری‌های نوپدید که شیوع پیدا می‌کنند را در مدارس پررنگ کنند و آموزش‌های لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مکان آرام و محتوا نیز اضلاع دیگر تحقق سلامت است، اظهار کرد: آموزش‌های بهداشت و سلامت از دوره ابتدایی باید به دانش‌آموزان ارائه شود.

گودرزی با بیان اینکه کتاب سفیران سلامت به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی تهیه شده است، تاکید کرد: البته مراقبان سلامت نباید به این کتاب اکتفا کنند بلکه بر اساس مقتضیات استان و حتی مدرسه محل فعالیت خود باید اقدام کنند، چرا که نسخه واحدی برای همه استان‌ها نمی‌توان پیچید.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت رادیو سفیران سلامت، ابراز کرد: هدف از پخش این برنامه این است که دانش‌آموزان در حین تفریح و شادی و مصرف تغذیه سالم در زنگ‌های تفریح، موارد آموزشی را نیز دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha