تزکیه و تعلیم با هم پیوند عملی داشته باشند
کد خبر: 4060368
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

تزکیه و تعلیم با هم پیوند عملی داشته باشند

امام جمعه سلطانیه دانش‌آموزان را امانت خدا و مردم در مدارس و نزد معلمان دانست و با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت، گفت: در آموزش و پرورش باید تزکیه و تعلیم با هم پیوند عملی داشته باشند.

تزکیه و تعلیم

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، شامگاه روز گذشته ۷ خردادماه، در آیین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه با بیان اینکه ارزش علم به تزکیه است و تعلیم مقدم بر تزکیه و تهذیب است، اظهارکرد: پرواز دانش آموزان با دو بال تعلیم و تربیت محقق می‌شود. دستگاه تعلیم و تربیت نقش اساسی در تربیت نیروی انقلابی دارد.

وی به نقش اساسی آموزش و پرورش در تربیت نسل انقلابی پای کار اشاره کرد و افزود: از وزارت تا ریاست همه باید در نهاد تعلیم و تربیت انقلابی باشند. معلم یک عنصر مؤثر در آموزش و پرورش و شخصیت دانش آموزان هستند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب، به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره و با تاکید بر مورد توجه قرار دادن آن، افزود: سند تحول بنیادین نقشه‌راه آموزش و پرورش است و برنامه‌ریزی باید بر اساس این سند باشد.

وی با تاکید بر همکاری و همراهی نهادها و ادارات فرهنگی، از تعامل و همراهی رئیس سابق اداره آموزش و پرورش سلطانیه با نهاد نمازجمعه و برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در مدارس تشکر و تداوم آنها تاکید کرد و با بیان اینکه در انتصاب دخالتی نمی‌کنم و البته اگر نظر مشورتی بخواهند، نظرم را می‌گویم، گفت: همه باید از کسی که طی مراحل قانونی به مسئولیتی انتخاب می‌شود، حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha