حوزه فرهنگ نیاز به بازسازی انقلابی دارد
کد خبر: 4032332
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

حوزه فرهنگ نیاز به بازسازی انقلابی دارد

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: به دلایلی حوزه فرهنگ دچار نواقص و آسیب‌هایی شده است که نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد.

سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز، 10 بهمن‌ماه در نشست مؤسسه مطالعات راهبردی، علوم و معارف اسلامی و علوم هسته‌ای استان، اظهار کرد: به دلایلی حوزه فرهنگ دچار نواقص و آسیب‌هایی شده است و بسیاری از مشکلات که  امروز با آن روبرو هستیم و استان را گرفتار کرده ریشه فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه، حوزه فرهنگ نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد، افزود: بدون اینکه درنگی در کار باشد، می‌طلبد که با نگاهی نو، آسیب‌ شناسانه به حوزه فرهنگ، برای رفع آسیب‌ها تدبیر و اقدام شود.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: هر نوع مؤسسه‌ای که به‌عنوان پیشران فرهنگی بتواند اندیشه‌های دین را پرورش دهد و جامعه را به سمت خدامحوری، دین باوری و ارزش‌ها حرکت دهد، قابل تحسین بوده و ما قاطعانه همراهی خواهیم کرد.

احمدزاده با بیان اینکه، هر چند ما در استان فرهنگ واحدی داریم اما تفاوت‌ها و خرده فرهنگ‌هایی هم داریم، تصریح کرد: باید فرهنگ پایدارتر و اثرگذارتر در حوزه اجتماعی و حرکت دهنده جامعه را رصد کنیم و به تقویت آن بپردازیم.

وی با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: اگر در گذشته به فرهنگ غربی، خانی، خارجی و فرهنگ التقاطی پرداخته می‌شد اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی جایگزین شد و باید برای تحکیم، تقویت و گسترش آن همه پای کار باشیم.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: امام خمینی(ره) ریشه‌ها را تغییر داد تا یک جامعه دین باور و با اعتقادات دینی شکل گرفت و ایجاب می‌کند که در حوزه فرهنگ بنیانی حرکت شود و این حرکت ادامه دار باشد.

احمدزاده تلاش برای بازسازی عرصه فرهنگ را ضرورتی اجتناب ناپذیر بیان کرد و افزود: اسلامی سازی تمام لایه‌ها و سطوح جامعه دینی و زندگی مردم ما نیازمند تلاش افراد، اشخاص، فرهیختگان، بزرگان و همه کسانی است که به نحوی در عرصه فرهنگ فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ما در عرصه فرهنگی نسبت به خیلی از استان‌ها برتری داریم و آمار بالای شهدا و ایثارگران ما به دلیل ریشه و بنیه قوی اعتقادات دینی و فرهنگی ماست.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با تقدیر از زحمات مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی استان، گفت: در حوزه فرهنگ در جاهایی مشکلات جدی داریم، وظیفه ما، تیم همراه و همکار ماست که برای تقویت اصول اسلامی و مبانی و باورهایی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین فرموده‌اند و برخاسته‌ از اندیشه و حکمت است در کنار هم و با هم حرکت کنیم.

احمدزاده با اشاره به برخی از مشکلات اجتماعی در استان که ریشه فرهنگی دارد و باید ریشه آسیب‌های اجتماعی را از طریق فرهنگی قطع کرد، اضافه کرد: اینکه چه کمک‌هایی از سوی ما به شما شود و چه کارهایی شما انجام دهید مهم است تا بتوانیم به شرایط فرهنگی استان کمک کنیم.

وی بر آموزش‌ها و تقویت بینش‌ها تاکید و اظهار کرد: مؤسسه مطالعات راهبردی علوم اسلامی و انرژی هسته‌ای می‌تواند با تعامل بیشتر با مجموعه‌های مدیریتی راهبردها و پایه‌های خوب فرهنگی بنا نهد و تحقیقات علمی انجام دهد.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه، متأسفانه تخریب‌های منطقه‌ای توسط گروه‌های مختلف در استان دردسر ساز شده است، افزود: برخی از سایت‌های خبری در استان ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی هستند اما گاهی عدم امانت‌داری و شایعه پراکنی‌های آنها دردسر ساز شده است.

احمدزاده تأکید کرد: برخی مواقع تخریب‌های منطقه‌ای، طایفه‌ای، اشخاص و افراد توسط سایت‌ها صورت می‌گیرد که آسیب جدی به روند توسعه استان، جایگاه استان و برای اذهان عمومی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: دروغ پردازی‌های گسترده، شایع پراکنی‌ها و مطالبی کذب مطرح می‌شود که اثرات مخرب بر فضای استان ایجاد می‌کند و برای رفع این آسیب‌های اجتماعی باید چاره اندیشی و فرهنگ سازی کرد.

در این نشست موضوعات اسلامی‌سازی و تمدن‌سازی و دیگر اهداف مؤسسه مطالعات راهبردی علوم اسلامی و انرژی هسته‌ای در استان توسط اعضای این مؤسسه تبیین شد.

انتهای پیام
captcha