بهره مندی ۱۵۰۰ مادر باردار نیازمند از خدمات حمایتی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4028965
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

بهره مندی ۱۵۰۰ مادر باردار نیازمند از خدمات حمایتی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی از بهره مندی ۱۵۰۰ مادر باردار و شیرده نیازمند در قالب اجرای طرح تغذیه مادران باردار و شیرده در سطح استان خبر داد.

سید رضا حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، سید رضا حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی، امروز 26 دی ماه اظهار کرد: این طرح با هدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی آغاز شده است.

حسینی با بیان اینکه این طرح با حمایت وزارت بهداشت و همکاری معاونت بهداشتی درمانی استان اجرایی شده، یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر از زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، شناسایی شده‌اند که به این افراد سبدهای غذایی به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی درباره نحوه اجرای این طرح و شناسایی افراد نیازمند، گفت: زنان باردار تحت حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه‌های بهداشت شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۱ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال به حساب مادران واریز شده تا نسبت به خرید سبد غذائی اقدام کنند؛ این اعتبار نسبت به 9 ماهه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha