افتتاح مرکز تخصصی مذاهب اسلامی در رودان
کد خبر: 4002031
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

افتتاح مرکز تخصصی مذاهب اسلامی در رودان

مرکز تخصصی مذاهب اسلامی با دو رشته کلام اسلامی و مذاهب اسلامی در مدرسه حضرت ولی عصر(عج) رودان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، 11 مهرماه، در مراسم افتتاح مرکز تخصصی مذاهب اسلامی در شهرستان رودان، اظهار کرد: با توجه به همدلی، وحدت و هماهنگی که بین مذاهب‌ اسلامی، برادران اهل سنت و شیعه وجود دارد راه‌اندازی این مراکز علمی که محل گفتگو و تحصیل علم و تعامل و ارتباط هرچه بیشتر با یکدیگر است می‌تواند منشأ برکات خوبی در حوزه وحدت امت اسلامی باشد. 

وی افزود: در استان هرمزگان دانشگاه مذاهب اسلامی را داریم که در حوزه‌های مختلف با حضور برادران و خواهران اهل سنت در کنار یکدیگر تحصیل می‌کنند و این تعامل مدرسه‌ای را به منصه ظهور رساندند.  در شهرستان رودان نیز در راستای وحدت و همدلی و تقریب امت اسلامی، الحمدالله رشته تخصصی مذاهب اسلامی راه‌اندازی شده که طلاب با ایده‌ها و افکار یکدیگر آشنا شوند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه در بسیاری از مسائل مشترکات ما در مذاهب اسلامی به مراتب بیشتر از موارد افتراقی است که در میان ما وجود دارد، تصریح کرد: در این مرکز تخصصی طلاب از نقاط مختلف هرمزگان و همچنین از جنوب شرق استان کرمان برای تحصیل حضور دارند. در حال حاضر این مرکز تخصصی با تعداد ۶۴ دانش‌پژوه در چهار کلاس درس و به صورت آنلاین کلاس‌های خود را آغاز کرده‌اند.

عبادی‌زاده در پایان یادآور شد: امیدواریم که افتتاح این مرکز آغازی باشد برای استمرار هرچه بیشتر مراکز تخصصی که در راستای تقویت، تقریب و وحدت امت اسلامی مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام
captcha