اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای هیئات مذهبی
کد خبر: 3999884
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای هیئات مذهبی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از ثبت رسمی۱۴۰۰ هیئت مذهبی استان بوشهر خبر داد و گفت: تلاش داریم ردیف اعتباری ویژه برای هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی اختصاص بدهیم.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور امروز، سوم مهر‌ماه در نشست با احمد شیخیانی، شهردار خورموج، حیدر منصوری، معاون برنامه‌ریزی امور عمرانی فرمانداری دشتی و شورای اسلامی شهر خورموج ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در حال حاضر نود و سه هزار و ۵۶۸ هیئت در کشور ثبت رسمی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۴۰۰ هیئت در استان بوشهر و ۲۳۰ هیئت نیز در شهرستان دشتی در سامانه طوبی ثبت رسمی شده‌اند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور افزود: در دو سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا هیئت‌های مذهبی به خوبی با ستاد کرونا همکاری کردند و برنامه‌های آنها توسط هفت هزار بازرس مدیریت شد و گزارش بازرسین پس از جمع بندی در اختیار ستاد ملی کرونا برای جمع بندی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ردیف اعتباری ویژه برای هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی اختصاص بدهیم و در همین راستا رایزنی‌های خوبی با مسئولان کشوری انجام داده‌ایم ولی تنها مشکل ما نداشتن ردیف اعتباری است که این مشکل نیز به‌زودی رفع می‌شود و شهرستان دشتی مهد علم و عالم پروری است و از مدیران توانمندی برخوردار است.

نوشادی نقش هیئت‌های مذهبی را در طول تاریخ بی‌بدلیل عنوان و بیان کرد: هیئت‌های مذهبی تاکنون شهدا بسیاری تقدیم نظام کرده است و باید قدر نوکری امام حسین(ع) بدانیم و به آن را افتخار کنیم.

شیخیانی با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر بیان کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر از برنامه فرهنگی حمایت می‌کند و در این راستا از هیچ تلاشی نمی‌ورزد و از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی در سطح شهر حمایت می‌شود.

شهردار خورموج با اشاره به ساخت مستند پیر غلامان و ذاکرین حسینی ادامه داد: یکی از برنامه که در دستور کار است نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر به نام شهدای مداح است و به زودی مستند پیر غلامان و ذاکرین حسینی با همکاری شهرداری خورموج ساخته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی امور عمرانی فرمانداری دشتی نیز تصریح کرد: در سال جاری نیز ۱۳ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز اماکن مذهبی مصوب شده که به نسبت سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha