خرده فرهنگ‌های بومی و محلی مورد حمایت و توجه قرار بگیرند
کد خبر: 3996340
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
آیت‌الله حسینی بوشهری:

خرده فرهنگ‌های بومی و محلی مورد حمایت و توجه قرار بگیرند

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روزمرگی مهمترین آسیب حوزه فرهنگ است، گفت: حوزه‌های فرهنگی نباید در پایتخت متمرکز شود و باید خرده فرهنگ‌های بومی و محلی که حاوی ارزش‌های ملی و دینی است مورد حمایت و توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری عصر پنجشنبه 18شهریور در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی افرادی که به تدریج مرعوب فرهنگ غرب شدند در دنیای سیاست نیز دنباله رو غرب شده و فرهنگ‌های ارزشی اسلامی در باور آنها در مقابله با مظاهر غربی رنگ باخت.

وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مثابه ستاد اقتصادی دولت، باید ستادی جهت برنامه‌ریزی، تعریف افق آینده و تدوین نقشه راه اقدامات فرهنگی تشکیل شود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه روزمرگی مهمترین آسیب حوزه فرهنگ است، گفت: حوزه‌های فرهنگی نباید در پایتخت متمرکز شود و باید خرده فرهنگ‌های بومی و محلی که حاوی ارزش‌های ملی و دینی است مورد حمایت و توجه قرار بگیرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: دشمنان با تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی می‌خواهند کاری کنند که ایرانی‌ها از ایرانی بودن خودشان احساس حقارت و ضعف کنند.

به گفته وی، فرهنگ یک ملت به هر سمتی حرکت کند سایر حوزه‌ها نیز به دنبال آن به جریان می‌افتد و به همین منظور دشمنان می‌خواهند فرهنگ، انگیزه و فکر مردم را به تسخیر خودشان دربیاورند و جهت گیری فرهنگی کشور را هدایت کنند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: در حال حاضر فرهنگ با سیاست آمیخته شده در حالی که فرهنگ جایگاه بالاتری از سیاست دارد و این فرهنگ است که جهت گیری و شکل حرکت سیاست، اقتصاد، اجتماع وغیره را باید هدایت کند.

وی در پایان تاکید کرد: فرهنگ قناعت و دوری از اسراف در جامعه باید نهادینه شود، اگر فرهنگ استفاده درست از امکانات در کشور عملیاتی شود کمک قابل توجهی به اقتصاد خواهد شد.

فرهنگ، پیشران اقدامات دولت سیزدهم است

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ پیشران اقدامات دولت سیزدهم است، یادآور شد: بازتعریف رسانه‌ای جبهه انقلاب در دستور دولت است و با تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب، باید از حالت انفعال در عرصه اصلاع رسانی، فرهنگ سازی و اقناع کنندگی خارج شویم.

وی یادآور شد: وزارتخانه متبوع در دوره جدید قصد دارد با اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه خود را تا تراز انقلاب اسلامی ارتقاء دهد.

انتهای پیام
captcha