حفظ اتحاد و فریب نخوردن؛ مهم‌ترین درس قیام 17 شهریور
کد خبر: 3996038
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

حفظ اتحاد و فریب نخوردن؛ مهم‌ترین درس قیام 17 شهریور

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ملت ایران اسلامی که امروزه نماد خار چشم مستکبران و ظالمان در جهان شده است از حوادث تاریخی قبل از انقلاب چون 17 شهریور درس‌ها و عبرت‌ها گرفته و باید دانست اتحاد و فریب دلسوزی‌های دشمن را نخوردن همواره ملت را پیروز نگه می‌دارد.

اتحاد و فریب نخوردن؛ مهم‌ترین درس 17 شهریورحجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: واقعه ۱۷ شهریور از جمله حوادثی است که در سرنگونی حکومت دیکتاتوری شاه نقش بسزایی داشت و در واقع جمعه خونین آغازگر یک تحول بزرگ در کشوری بود که هزاران سال زیر تیغ استکبار زندگی می‌کرد.

وی ادامه داد: روز ۱۷ شهریور نماد مبارزه باظلم و طاغوت و به رخ کشیدن قدرت مظلومیت و دینداری ملت ایران است که حاضرند برای دفاع از دین و وطن خویش و قطع دست ظالمان از سر مردم از همه هستی خود بگذرند؛ در این روز مردم ایران برای جهانیان خط و نشان کشیدند و فریاد استقرار نظام اسلامی را سر دادند و قدرت ولایت و رهبری دینی را مشق کردند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به قیام ۱۷ شهریور که نماد قدرت و عزم و اراده ملت عظیم ایران است، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی که امروزه نماد خار چشم مستکبران و ظالمان در جهان شده است از حوادث تاریخی قبل از انقلاب درس‌ها و عبرت‌ها گرفته و باید بدانیم اتحاد، همدلی و وحدت ملت و حکومت همواره رمز پیروزی است و در واقع این درس، درس اصلی قیام است.

سیدی با تأکید بر اینکه مردم برای این نظام هزینه‌ها داده و سرنوشت‌ساز این خاک هستند، افزود: نباید از مردم فاصله گرفت و فریب سخنان دشمنان این انقلاب را خورد چرا که آنان همواره به دنبال منافع خود هستند نه سربلندی ملت‌ها که نمونه آخر این امر را در افغانستان شاهد هستیم که دشمنان و بدخواهان چه بلایی سر ملت افغان آوردند.

وی یادآور شد: شعار دلسوزی دشمن نیز قابل اعتماد نبوده و نیست و حاکمان باید بدانند از خدمت به ملت غافل نکنند، آن‌ها را همه کاره نظام دانسته و در امور مملکت با آنها مشورت کنند.

انتهای پیام
captcha