سوگواره «اُحلی من العسل» در مناطق مختلف اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3989139
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

سوگواره «اُحلی من العسل» در مناطق مختلف اردبیل برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: سوگواره «اُحلی من العسل» ششم محرم در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

رضازاده// سوگواره به گزارش ایکنا از اردبیل، سید غلامحسن خلیلی‌موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، 17 مردادماه، در جلسه هماهنگی مراسم سوگواره «اُحلی من العسل» در اردبیل، اظهار کرد: با همکاری اوقاف استان، صدا و سیما، هیئت رزمندگان اسلام، بسیج دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، تبلیغات اسلامی، سوگواره «اُحلی من العسل» ششم محرم در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن ماه محرم و صفر از فرمایشات مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: بر همین اساس تبیین فلسفه عاشورا و تشریح آن یکی از اولویت‌ها و اصول اساسی محسوب می‌شود که بایستی تلاش کنیم تا نسل امروز را با شاخص‌های انقلابی تربیت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رشد متوازن دانش‌آموزان در ساحت‌های شش‌گانه با هدف ترویج فرهنگ ولایتمداری، امر به معروف و نهی از منکر در برگزاری سوگواره احلی من العسل مورد توجه ویژه و اساسی قرار دارد.

خلیلی‌موسوی تصریح کرد: امسال برگزاری این سوگواره متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، به طوری که کاروان رهپویان قاسم و پویش احلی من العسل نیز در مراکز استانی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح، گروه‌های سرود دانش‌آموزی سیار در اردبیل به اجرای برنامه‌ خواهند پرداخت و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه اولویت اساسی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، با اشاره به برگزاری این پویش در سه بخش ادبی، هنری و معرفتی نیز گفت: دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را تا پنجم مهر ماه به سامانه qenzanjan.ir و یا آیدی @ahlamenalasal در شبکه شاد ارسال کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha