سوءمدیریت و کم کاری برخی مسئولان سبب بدبینی مردم به دین شده است
کد خبر: 3984151
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

سوءمدیریت و کم کاری برخی مسئولان سبب بدبینی مردم به دین شده است

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه نباید مردم را نسبت به دین بدبین کرد، گفت: متأسفانه سوءمدیریت ها و کم کاری برخی مسئولان مردم و جوانان را به دین بد بین کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آستارا با تاکید بر اینکه متأسفانه ارزش‌های اسلامی و دینی در کشورمان متأثر از دنیا کم رنگ شده و دستخوش سلایق و بی توجهی‌ها قرار گرفته است، اظهار کرد: سو مدیریت‌ها مردم و جوانان را به دین بدبین کرده و متأسفانه آنچه که در اذهان جوانان ما نقش بسته این است که دین مانع کارهای دنیوی و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی برای آخرت انسان‌ها و آبادانی آخرت است، افزود: بدبینی‌ها نسبت به دین در جامعه و فضای مجازی متأسفانه به وفور دیده می‌شود و اکثراً مشکلات موجود در جامعه را به دین و احکام اسلامی ربط می‌دهند و این اشتباه است.

حافظ نیا با تاکید بر اینکه سوءمدیریت ها ربطی به دین اسلام و احکام اسلامی ندارد و اسلام با آن به شدت مخالف است، گفت: اسلام مسئول صلاحیت دار می‌خواهد و حمله به دین و آموزه‌های دینی به واسطه وجود برخی مسئولان بی کفایت که نتوانستند مشکلات مردم و جامعه را رفع کنند، انسان را آزار می‌دهد.

امام جمعه آستارا، ادامه داد: متأسفانه به واسطه تبلیغات سو دشمن و کم کاری و بی توجهی مسئولان، جامعه به احکام اسلامی بی تفاوت شده است.

حافظ نیا، اظهار کرد: برخی از مسئولان بی کفایت و نالایق را مردم با رأی خود انتخاب کرده‌اند.

وی با تاکید بر همراهی مردم در مناسب‌های دینی و به ویژه در ایام دهه ولایت و امامت و عید غدیر، افزود: ایام دهه ولایت از اهمیت خاصی برای دین مقدس اسلام برخوردار است.

امام جمعه آستارا خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان آستارا، اصحاب رسانه، سپاه، شهرداری و اداره ارشاد در معرفی و نشان دادن عظمت و شکوه عید غدیر خم شد و گفت: در ایام دهه ولایت و امامت و همچنین عید سعید غدیر خم با برگزاری مجالس جشن ولی با رعایت اصول بهداشتی به استقبال از این ایام خواهیم رفت.

سومدیریت و کم کاری برخی مسئولان سبب بدبینی مردم به دین شده است

عید غدیر جشن احیای امامت و نقشه راه مسلمانان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این جلسه با اشاره به در پیش رو بودن دو مناسبت قربان و غدیر، اظهار کرد: عید غدیر، جشن احیای امامت و نقشه راه مسلمانان است و واقعه غدیر که به موضوع امامت امیرمومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

محمد مهدی حبیبی با بیان اینکه ماهیت واقعه تاریخی غدیر باید به خوبی برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بهتر و بیشتر تبیین شود، افزود: ضروری است این اتفاق تاریخ ساز همواره از طریق مختلف به ویژه رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای مردم و نسل امروز بیان و تشریح شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا، گفت: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، بزرگداشت عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت که از روز عید سعید قربان آغاز و تا فردای روز عید سعید غدیر خم ادامه دارد، باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه خاص به فاصله گذاری فیزیکی، محور فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد و مردم خود صحنه گردان گرامیداشت روز عید غدیر باشند.

حبیبی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی برای عید غدیر باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: هر سال مردم متدین و ولایتمدار آستارا و علاقه مندان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این زمینه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی اطعام نیازمندان در عید غدیر خم که ثواب بسیار دارد و برگزاری کاروان خودرویی روز عید غدیر، دعای عرفه و برگزاری نماز عید قربان را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که با مشارکت و حضور مردم ولایت مدار آستارا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha