ضرورت توسعه اقتصاد فرهنگ‌محور در جاسک
کد خبر: 3955385
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

ضرورت توسعه اقتصاد فرهنگ‌محور در جاسک

مدیرکل ارشاد هرمزگان با تأکید بر ضرورت توسعه اقتصاد فرهنگ محور در شهرستان جاسک، گفت: از کلیه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و هنری جاسک حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی، مدیرکل این نهاد، صبح امروز، 3 اسفندماه، در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاسک اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری برای تعیین راهبردها و چشم‌انداز فرهنگی در هر شهرستان محسوب می‌شود و مصوبات آن ضمانت اجرایی بالایی دارد. فعالیت‌های فرهنگی زمانی تأثیرگذار است که رویکرد جمعی و همراه با هدایتگری داشته باشد و شورای فرهنگ عمومی می‌تواند به خوبی در این بخش ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: شهرستان جاسک علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، جغرافیایی و دریایی، دارای زیبایی‌های فرهنگی و آیینی بسیاری است که حفظ این زیبایی‌ها به ویژه در قوم بلوچ، باید در اولویت‌های فرهنگی شهرستان قرار بگیرد، برگزاری جشنواره شعر بلوچ نیز در همین راستا است. اقتصاد فرهنگ محور از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به توسعه دارد به ‌گونه‌ای امروزه بسیاری از کشورها با اتکا به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود، بیشتر از کارخانه‌های بزرگ صنعتی درآمدزایی می‌کنند. از برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و هنری جاسک حمایت خواهیم کرد.

تدوین سند توسعه فرهنگی؛ اولویت شورای فرهنگ عمومی جاسک

حجت‌الاسلام عباس ذاکری، امام جمعه شهرستان جاسک نیز در این جلسه، عنوان کرد: اعتبارات اندک دستگاه‌های فرهنگی، پوشش محدود صدا و سیما و استفاده اکثر روستاها از امواج رسانه‌های خارجی و روند رو به رشد آمار طلاق نسبت به گذشته از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی این شهرستان است که در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی اضافه کرد: جاسک در مسیر توسعه قرار دارد و به فرموده مقام معظم رهبری این توسعه باید همراه با پیوست فرهنگی باشد. در این راستا تدوین سند چشم‌انداز توسعه فرهنگی جاسک باید در اولویت کار این شورا قرار گیرد.

توسعه صنعتی جاسک بدون رشد فرهنگی، بی‌ارزش است

محمد رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک، نیز در این جلسه بیان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بوده و همه دستگاه‌ها در بخش فرهنگ نقش و مسئولیت دارند. اگر همه دستگاه‌ها به خوبی در حوزه فرهنگ نقش‌آفرینی کنند، معضلات فرهنگی جامعه برطرف می‌شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرکل ارشاد هرمزگان از فعالیت‌های فرهنگی جاسک، اظهار کرد: در سفر وزیر ارشاد به جاسک، 600 میلیون تومان اعتبار به ساخت پلاتو و نگارخانه جاسک اختصاص یافت که شهرداری و شورای شهر در جلسات آتی گزارشی از روند پیش برد آن ارائه می‌دهند. ایجاد کارخانه، پالایشگاه، صنعت و ... در جاسک و سواحل مکران، بدون رشد فرهنگی ارزشی ندارد.

انتهای پیام
captcha