ولایتمداری، وجه مشترک شهدای اسلام است
کد خبر: 3952417
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

ولایتمداری، وجه مشترک شهدای اسلام است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ولایتمداری را وجه مشترک همه شهدای اسلام دانست و گفت: ولایت عمود خیمه نظام است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری باید ولایتمداری خود را ثابت کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان، امروز، 17 بهمن‌ماه، در مراسم یادواره شهدای بخش رودخانه‌بر از توابع شهرستان رودان که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: امام (ره) با توکل به خداوند و با تأسی از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) انقلاب اسلامی ایران را پایه‌ریزی کردند و از آنجایی که به وعده صادق خداوند ایمان داشتند لذا هیچ ابرقدرتی نمی‌توانست ایشان را بترساند.

وی تصریح کرد: جوانان منطقه رودخانه‌بر علیرغم امکانات حداقلی به ندای امام(ره) لبیک گفتند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و دوران 8 سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند. در دوران دفع مقدس این جوانان انقلابی با توکل به خداوند پیشانی‌بند‌های خود را به نام مقدس اهل‌بیت(ع) مزین می‌کردند و به خط دشمن می‌زدند و از همه‌چیز خود می‌گذشتند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا در چنین ایام مبارکی کار ارزشمند و پربرکتی است اما دیدن و درک و حرکت کردن در مسیر و خط شهدا پربرکت‌تر از هر چیزی است. خط خداباوری، اعتماد به خدا و خط نترسیدن از غیر خدا، مسیری است که شهدا در آن گام نهادند.

سالاری اضافه کرد: بیش از 40 سال دشمنان اسلام علیه این نظام توطئه کردند اما امروز  ما هیچ ترسی از آنان نداریم و کاری نیز از دست دشمنان برنمی‌آید. اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند علیه این نظام کاری کنند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و به ما امان نمی‌دادند، از این رو نگران هیچ‌گونه تعرض و تهاجمی از سوی دشمنان نیستیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا به ما درس ولایتمداری دادند، بیان کرد: تمامی شهدا در وصیت‌نامه‌های خود جمله مشترکی دارند و آن تبعیت محض از ولایت است. ولایت عمود خیمه نظام است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری باید ولایتمداری خود را ثابت کنیم. هرکس از این شاخص فاصله بگیرد به فنا خواهد رفت؛ از این رو هر جا که هستیم باید آن را تنگه احدی بدانیم برای اینکه در مسیر اسلام و قرآن حرکت کنیم.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در ادامه اظهار کرد: وظیفه هرکدام از نهادهای اجرایی، دفاعی و مردمی باز کردن گره مشکلات مردم در مناطق محروم است و باید در رفع محرومیت مردم تلاش مضاعفی صورت گیرد. یکی از راه‌های رفع محرومیت، حرکت به سمت اشتغال‌زایی زودبازده و استفاده از ظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی است.

سالاری در پایان تصریح کرد: فرصت فعالیت در گروه‌های جهادی به جهت خدمت به مردم یک نعمت بوده و هدف نهایی گروه‌های جهادی نیز نشر فرهنگ ایثار و مقاومت است. فضای گروه‌های جهادی، فضای کسب معرفت‌های اخلاقی و دینی است و در این زمینه باید معنویت و ارزش‌های دینی را بیش از پیش برای جوانان ملموس کرد.

انتهای پیام
captcha