رادیو تهران «جعبه سیاه» را می‌گشاید
کد خبر: 3950701
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
از امشب تا 21 بهمن

رادیو تهران «جعبه سیاه» را می‌گشاید

شبکه رادیویی تهران مستند «جعبه سياه» را از امشب تا 21 بهمن با موضوع‌های مختلف در دوران پهلوي بر اساس خاطرات اسدالله علم تقدیم مخاطبان می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، مريم سادات آصفی تهيه‌کننده و سردبير و پژوهشگر برنامه با اعلام خبر فوق گفت: مستند «جعبه سیاه» کاری از گروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران که از امشب؛ شنبه 11 بهمن تا سه‌شنبه 21 بهمن هر شب از ساعت 20 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز روی آنتن می‌رود.

وی افزود: مستند درباره اوضاع ایران در دوره رژیم پهلوی که بر اساس خاطرات اسدالله علم ورق می‌خورد، بخشی از این برنامه به بررسی اوضاع و شرایط آن دوران و عملکرد شاه در دوره پهلوی اختصاص یافته است.

آصفی ادامه داد: مستند «جعبه سیاه» با موضوع هایی همچون؛ وضعيت اقتصادي، تورم و گرانی، وضعيت بهداشتی، وضعيت تحصيلی، فساد دربار شاه، مطبوعات و سانسور تهیه شده است و با مضامینی همچون نبود رفاه، وضعيت فرهنگي، ارزش زنان، صنعت و تكنولوژي و وضعيت مذهبي در دوران پهلوی روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

مرضيه فخار نويسنده، مصطفي خواجه حسيني گوينده و گزارشگر مهدی اسماعيلی با این مستند رادیویی همکاری دارند.

«در ميان رجال دوره سلطنت محمدرضا شاه پهلوی، اسدالله علم چهره شناخته شده و پرآوازه‌ای است. بدون ترديد او در رأس تمام امراء و شخصيت‌هايی جای دارد كه در دوران سلطنت پهلوي دوم، روابطی نزديك، دائمی و بسيار تاثير گذار با او داشته‌اند. اسد‌الله علم فارغ از مناصب و مقامات ريز و كلان اداری ـ سياسی، دوستی و ارتباط نزديك خود را با شاه از اواخر دوران ولايتعهدي او آغاز كرد و تا پايان دوران حيات، بر اين ارتباط باقی ماند و در كابينه‌های مختلف وزير شد. در طول سال‌های نيمه دوم دهه 1320 و سپس دوران نخست وزيری دكتر مصدق، كه برهه‌ای دشوار برای شاه بود، وفادارانه از او و سلطنتش دفاع كرد و پس از كودتای 28 مرداد 1332 بازهم ارتباطش با شاه و خاندان سلطنت نزديك‌تر شد و...».

انتهای پیام
captcha