بازسازی ۱۴۱۸ واحد مسکن مددجویی آسیب‌دیده از بارندگی در زنجان
کد خبر: 3940456
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

بازسازی ۱۴۱۸ واحد مسکن مددجویی آسیب‌دیده از بارندگی در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از تعمیر و بازسازی ۱۴۱۸ واحد مسکن مددجویی آسیب‌دیده از بارندگی با بیش از ۳ میلیارد و ۶۳۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات این نهاد و مساعدت‌های خیران خبر داد.

بازسازی 1418 واحد مسکن مددجویی آسیب‌دیده از بارندگی در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های ابتدای سال گذشته یک هزار و 418 مورد از مساکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان و بناهای الحاقی آن از جمله فضای خودکفایی مجریان طرح‌های اشتغال دچار خسارت جزئی و کلی شده بود.

وی در مورد اقدامات برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی ابراز کرد: بیش از 3 میلیارد و 634 میلیارد تومان از محل اعتبارات این نهاد و مساعدت‌های خیران برای بازسازی و تعمیر مساکن مددجویی آسیب‌دیده از بارندگی‌های ابتدای سال گذشته هزینه شده و به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 77 مورد از خدمات ارائه شده به مددجویان آسیب‌دیده در قالب ساخت مسکن بوده است، ادامه داد: 64 مورد از مساکن آسیب‌دیده با بهره‌گیری از مساعدت 345 میلیون تومانی کادر دانشگاه علوم پزشکی استان و تلفیق آن با مبلغ بیش از یک میلیارد تومانی از محل اعتبارات کمیته امداد به صورت کامل احداث شد.

صفری با اشاره به اینکه در سال جاری نیز به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های ناشی از حوادث اقدامات و تدابیر لازم به‌ویژه در مناطق روستایی، محروم و کم‌برخوردار انجام شده است، ادامه داد: به همین منظور و پیشگیری از بروز خسارت ناشی از بارش‌ها با شناسایی و اولویت‌بندی انجام شده مساکن عایق‌بندی و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان یادآور شد: توسعه بعد مردمی این نهاد با هدف مردمی  و اجتماع‌محور کردن فرآیند فقرزدایی و توانمندسازی از اولویت‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه رسیدگی به نیازمندان است و همین رویکرد سبب توسعه مراکز نیکوکاری و هدایت هدفمند فعالیت تشکل‌ها و مجامع از طریق مراکز نیکوکاری به سمت برنامه‌های اجرایی این نهاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 509 مورد از تشکل‌ها و مجامع فعال استان در قالب بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سایر موارد از طریق مراکز نیکوکاری در حوزه رسیدگی به خانواده‌های نیازمند در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت دارند، تصریح کرد: با برقراری ارتباط نظام‌مند از طریق مراکز نیکوکاری با این تشکل‌ها و مجامع تلاش می‌شود همکاری و هم‌افزایی منابع در این بخش با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی  برای ارائه خدمات هدفمند به نیازمندان شکل گرفته و اثربخشی خدمات ارائه شده به اقشار نیازمند ارتقا داده شود.

انتهای پیام
captcha