هنر؛ عامل ماندگاری مفاهیم در فرهنگ جامعه
کد خبر: 3921743
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

هنر؛ عامل ماندگاری مفاهیم در فرهنگ جامعه

معاون استانداری سمنان با بیان اینکه هنر عامل ماندگاری مفاهیم در فرهنگ جامعه است، گفت: خلق آثار هنری فاخر با تکیه ‌بر هنر مفهومی مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.

هنر؛ رکن اصلی ماندگاری مفاهیم در فرهنگ و تمدن مردم جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، امروز، 18 شهریورماه در مراسم افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) با بیان اینکه جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی نقش محوری در ماندگاری و گسترش فرهنگ و معارف رضوی دارد، گفت: باید از ظرفیت‌های هنری برای تقویت این فرهنگ بین مردم استان سمنان بهره‌ برد.

وی با بیان اینکه هنر، عامل ماندگاری مفاهیم در فرهنگ و تمدن مردم یک جامعه است، افزود: جوامع امروزی آثار هنری را می‌پسندند و باید خلق آثار هنری فاخر با تکیه‌ بر هنر مفهومی مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه بهره‌گیری از هنر در ارائه مفاهیم واقعه عاشورا موجب ماندگاری آن شده است، اظهار کرد: مداحی و مرثیه‌سرایی از شاخه‌های هنری مؤثر در ماندگاری واقعه عاشورا در اذهان عموم مسلمانان است.

خجسته‌پور با بیان اینکه هنرمندان استان سمنان در هنر توانمند، یکتا و پیشگام هستند، افزود: قدمت هنر از بسیاری علوم امروز بیشتر است و نقوش غارها نشان از وجود هنر قبل از خلق بسیاری از علوم است.

وی با اشاره به اینکه تولید تنها به بخش‌هایی مانند صنعت، معدن و کشاورزی محدود نمی‌شود، یادآور شد: تولیدات فرهنگی و هنری نیز لازمه پیشرفت است و برنامه‌ریزی و طراحی جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) حکایت از درایت هنرمندان این منطقه دارد.

انتهای پیام
captcha