بهره‌برداری بیشتر از موقوفات با محدود نکردن نیات
کد خبر: 3910735
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

بهره‌برداری بیشتر از موقوفات با محدود نکردن نیات

امام جمعه رودان با بیان اینکه واقفان و خیران می‌توانند در حوزه سلامت، درمانگاهی را وقف کنند و یا در حوزه‌های کتاب‌خوانی، ازدواج، تحصیل و ... وقف‌هایی داشته باشند، گفت: اما توجه کنند که وقفشان محدود به چیز خاصی نباشد تا بتوان از آن بهترین بهره‌برداری را انجام داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی دری، امام‌ جمعه شهرستان رودان، اظهار کرد: متأسفانه در ایامی به سر می‌بریم که ویروس منحوس کرونا جان بسیاری از مردم را ستانده، خبر فوت نزدیکان و آشنایان و اقوام نشان از عمر کوتاه انسان است. انسان هر لحظه ممکن است از این دنیا برود و خدای‌نکرده، دست‌خالی به دیار باقی بشتابد. ازاین‌رو یکی از کارهایی که می‌تواند کمک‌حال  انسان بوده و در روز قیامت به فریادش برسد، وقف است.

وی تصریح کرد: فردی که چیزی را وقف می‌کند تا زمانی که موقوفه وجود دارد و از آن استفاده می‌شود، ثوابش به واقف می‌رسد ولو آنکه هزار سال از آن گذشته باشد. البته وقف‌ها نباید تنها به سمت‌وسوی خاصی سوق داده شوند بلکه باید در حوزه‌های مختلفی به‌کار برده شوند و امروز وقف در حوزه سلامت یکی از نیازهای روز جامعه است.

امام‌جمعه رودان اضافه کرد: واقفان و خیران می‌توانند در حوزه سلامت، درمانگاهی را وقف کنند و یا در حوزه‌های کتاب‌خوانی، ازدواج، تحصیل و ... وقف‌هایی داشته باشند اما باید توجه کنند که وقفشان محدود و مربوط به چیز خاصی نباشد تا بتوان از این امر خیر و پربرکت بهترین بهره‌برداری را انجام داد.

دری بیان کرد: رودان ظرفیت خوبی برای وقف در حوزه‌های مختلف دارد و مردم مؤمن و متدین این شهرستان می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف برای انجام هرچه بهتر این امر خداپسندانه بر اساس نیازهای روز جامعه راهنمایی بگیرند تا ان‌شاءالله در روز قیامت دستگیرشان باشد.

انتهای پیام
captcha