ذکر خدا راه رهایی از گناه و شیطان است + عکس
کد خبر: 3895723
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
امام جمعه موقت بوشهر:

ذکر خدا راه رهایی از گناه و شیطان است + عکس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دشتی گفت: ذکر خدا راه رهایی از گناه است و کسی که از خود غافل شود، شیطان از او غافل نیست؛ پس انسان باید حسابگر خویش باشد و از سرمایه خود به‌خوبی بهره گیرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ هفتمین جلسه تفسیر و جزءخوانی قرآن کریم همزمان با هفتمین روز ماه مبارک رمضان با تلاوت محمدمهدی انگالیان، سیدعلی حسینی، رضا قائدی و رضا دیانت با پخش زنده از برنامه تلویزیونی «نوای ملکوت» در مرکز افق آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دشتی، مدرس حوزه علمیه و امام جمعه موقت بوشهر در این جلسه با اشاره به آیه 82 سوره مبارکه مائده «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ»، گفت: در یهودیان و مشرکان بیشترین کینه و دشمنی نسبت به مسلمانان دیده می‌شد و ﻧﺼﺮﺍنی‌ها ﻛﻪ ﮔﺮﻭهی ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺸﻴﺸﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﻭ ﻋﺎﺑﺪﺍﻥ ﺧﺪﺍﺗﺮﺱ مسیحی بودند بیشترین دوستی را نسبت به ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ابراز می‌کردند.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه نیرنگ‌بازی، انحصارطلبی، ترس از مرگ، زورمداری، طبقه‌گرایی، سازش با دشمن، کسالت و خودنمایی در عبادت، تمسخر ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، پیمان‌شکنی، عیب‌جویی از ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، حق‌ناشناسی و عیاشی‌گری را از ویژگی بارز شخصیتی افراد مشرک و منافق برشمرد و اظهار کرد: یکی از گروه‌های انحرافی و بسیار خطرناک در جامعه اسلامی منافقان و مشرکان هستند که شاخه‌ای از فاسقان شمرده می‌شوند. آنان سوگندهای دروغین خود را به‌عنوان سپر صیانت از آسیب می‌گیرند و با این نیرنگ، مردم را از راه خدا باز می‌دارند.

وی با بیان اینکه شناخت مشرکان و منافقان نیازمند بصیرت است، افزود: مشرکان و منافقان ظاهرشان بسیار فریبنده است؛ ولی آنها دشمن حقیقی ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ و دین هستند و لذا خداوند رحمان، مسلمانان را از این گروه برحذر داشته است.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به اینکه رسول خدا حضرت خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی(ص) فرمودند «خدا در زندگی‌تان، نسیم‌های حیات‌بخشی را جای داده، با آمادگی فراوان آن فرصت‌ها را دریابید و از آنها استفاده کنید»، بیان کرد: ذکر خدا راه رهایی از گناه است و کسی که از خود غافل شود، شیطان از او غافل نیست؛ پس انسان باید حسابگر خویش باشد و از سرمایه خود به‌خوبی بهره گیرد.

مدرس حوزه علمیه تأکید کرد: هرگاه فکر گناه بر کسی هجوم برد، نباید آن را انجام دهد، بلکه با پناه بردن به خدا و توکل بر او از دام شیطان رهایی یابد.
 

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: امیرحسین مداح
انتهای پیام
captcha