قطع راه ارتباطی 800 خانوار روستایی بر اثر سیل در پلدختر
کد خبر: 3853112
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

قطع راه ارتباطی 800 خانوار روستایی بر اثر سیل در پلدختر

گروه اجتماعی ـ راه ارتباطی 800 خانوار روستایی بر اثر سیل در پلدختر قطع شد.

قطع راه ارتباطی 800 خانوار روستایی بر اثر سیل در پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، سید حبیب‌الله موسوی، بخشدار معمولان امروز دوشنبه، ششم مهر در جمع خبرنگاران از قطع راه ارتباطی 800 خانوار روستایی در پلدختر بر اساس سیلاب خبرداد.

وی افزود: پُل موقتی که پس‌از سیل فروردین‌ماه امسال برای ایجاد ارتباط چندین روستا در بستر رودخانه بنا شده بود با بالا آمدن مادیان‌رود در بارندگی‌های اخیر، تخریب شد.

هشدار تخلیه به ساکنین 160 واحد منطقه کرگانه

جعفر طولابی، فرماندار خرم‌آباد نیز با اشاره به بارندگی‌های اخیر، گفت: عوامل هلال احمر، هشدار تخلیه به ساکنین 160 واحد منطقه کرگانه داده‌اند.

وی افزود: کمپ‌های اضطراری در خرم‌آباد برپا شده که در صورت بروز هرگونه مشکل یا حادثه‌ای، مردم به این مجموعه‌ها هدایت شوند.

فرماندار خرم‌‌آباد با بیان این‌که همه تجهیزات و امکانات در صورت حوادث احتمالی مهیاست، ادامه داد: همچنین ورزشگاه شهرداری خرم‌آباد واقع در مجموعه پارک دانشجو تجهیز شده تا در صورت وقوع سیلاب، مردم مناطق حاشیه رودخانه خرم‌آباد و کرگانه به این کمپ اضطراری هدایت شوند.

ممنوع شدن تردد در جاده خرم‌آباد ـ پلدختر

دالوند، رئیس پلیس راه لرستان نیز گفت: جاده پلدختر به خرم‌آباد ایمنی لازم را ندارد و تردد خودروهای سنگین تا اطلاع ثانوی در آن ممنوع است.

وی افزود: خودروهای سنگين می‌توانند از محور خرم‌آباد به پُل‌زال به‌عنوان مسير جايگزين تردد کنند.

ادامه بارش‌ها در لرستان تا روز پنج‌شنبه

مراد پور، مدیرکل هواشناسی لرستان نیز در جمع خبرنگاران، گفت: برای همه مناطق استان به ویژه نورآباد، شمال کوهدشت، رومشکان، نواحی از پلدختر، چگنی، خرم‌آباد، بروجرد و دورود بارش  بین 10 تا 20 میلی‌متر پیش‌بینی می شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه در ساعات بعدازظهر و غروب شاهد افزایش ابر و بارش‌هایی به‌صورت رگباری و پراکنده ودر روز چهارشنبه شرایط ناپایدار تقویت شده از همان ساعات قبل از ظهر برای همه استان به‌ویژه شهرهای نورآباد، کوهدشت، خرم‌آباد، چگنی، الشتر، بروجرد، دورود و نواحی از الیگودرز و شول‌آباد بارش 10 تا 15 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اضافه کرد: برای روز پنج‌شنبه بارش خاصی نخواهیم داشت و فقط در بعدازظهر نواحی جنوب شرق احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

 وی گفت: بر اساس جدیدترین خروجی مُدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه تا سه‌شنبه هفته بعد جوی آرام بر منطقه حاکم خواهد بود و احتمال تغییر در الگوهای جوی در روزهای آینده محتمل است.

یادآور می‌شود، بر اثر وقوع سیل در منطقه کوهنانی کوهدشت علاوه‌بر تلف شدن تعدادی دام ۴۰ واحد مسکونی روستای توه خشکه خسارت شدید دیدند.

همچنین راه ارتباطی منطقه بن‌لار قطب انجیر سیاه ایران در شهرستان پلدختر نیز با اولین بارش باران و جاری شدن سیل به‌طور کامل قطع شد.

انتهای پیام
captcha