ترجمه کتاب دستنامه میان رشته‌ای آکسفورد رونمایی می‌شود
کد خبر: 3847078
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

ترجمه کتاب دستنامه میان رشته‌ای آکسفورد رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب دستنامه میان رشته‌ای آکسفورد، ۱۷ مهرماه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

ترجمه کتاب دستنامه میان رشته‌ای آکسفورد رونمایی می شود
به گزارش ایکنا؛‌ به نقل از مهر، مراسم رونمایی از کتاب دستنامه میان‌رشته‌ای آکسفورد با حضور سرویراستار کتاب و اساتید برجسته مطالعات میان رشته ای، ۱۷ مهرماه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم علاوه بر قاسم درزی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و سرویراستار ترجمه این اثر، رضا اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سید مجتبی امامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) و مرتضی بحرانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حضور دارند.

نشست یادشده ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در کلاس ۲۱۹ سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق(ع) برپا می‌شود.

میان‌رشتگی اصطلاحی نوپدید است که ظهور آن به ابتدای قرن بیستم میلادی باز می ­گردد. اهمیت میان­ رشتگی پس از این قرن، هر روز، به طور فزاینده ­ای افزایش داشته و فواید اتخاذ چنین رویکردی نیز روزبه‌روز آشکارتر گشته است. همین اهمیت موجب شده است تاکنون پژوهش­های بسیاری در جهان پیرامون این پدیده صورت پذیرد. بی ­شک یکی از مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین آثاری که تاکنون در این زمینه تألیف شده است، دستنامه میان رشتگی آکسفورد است.

ویراست اول این کتاب در سال ۲۰۱۰ روانه بازار نشر شده است، البته اهمیت این مجموعه و استقبالِ جامعه علمی موجب شد که در سال ۲۰۱۵، ویراستِ دوم آن نیز توسط انتشارات آکسفورد منتشر شود.

در ترجمه این کتاب، در مرحله اول با گزینشِ مقالات، بخش عمده ­ای از آن در اختیار علاقه ­مندان قرار گرفته است. تمرکز در گزینش مقالات برای گام اوّل بر روی مقالاتی است که بر مباحث نظریِ مطالعات میان‌رشته‌ای و علوم انسانی تمرکز دارند.
انتهای پیام
captcha