پاسخ به نگرانی‌های مرتبط با مرز خسروی/ زائران با اتوبوس به مرز منتقل می‌شوند
کد خبر: 3843675
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

پاسخ به نگرانی‌های مرتبط با مرز خسروی/ زائران با اتوبوس به مرز منتقل می‌شوند

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اعلام این خبر که زائران اربعین در شهر قصر شیرین ساماندهی و با اتوبوس به مرز خسروی منتقل می‌شوند، از آمادگی استان کرمانشاه برای پذیرایی از زائران خبر داد.

بهمن صحرایی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه؛ در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به نگرانی‌های مرتبط با حضور زائران اربعین در مرز خسروی و امکانات موجود در این مرز پاسخ داد و در تشریح وضعیت این مرز که اخیراً بازگشایی شده است، گفت: درست است که مرز خسروی بعد از هفت سال بازگشایی شده اما استان کرمانشاه یکی از استان‌های زائرپذیر و در مسیر تردد زائران اربعین است و ما سال‌هاست تجربه خدمت به زائران اربعین را داریم.

وی تشریح کرد: طی هفت سالی که مرز خسروی مسدود بود، زائرانی که می‌خواستند از مرز مهران وارد خاک عراق شوند، وارد استان کرمانشاه می‌شدند و ما از این زائران استقبال و پذیرایی می‌کردیم.

صحرایی از برقرار بودن موکب‌های اربعین در ورودی‌های استان کرمانشاه طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: موکب‌ها در سال‌های گذشته از شهرستان‌هایی مانند کنگاور به سمت کرمانشاه، کامیاران به سمت کرمانشاه، اسلام آباد غرب و خروجی حمیل به سمت مهران و ایلام مستقر بودند. امسال هم مجدداً در همین مسیر  موکب‌ها مستقر خواهند بود اما با توجه به بازگشایی مرز خسروی موکب‌های جدیدی از سمت اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب و قصر شیرین به سمت مرز خسروی برپا می‌شود که زیرساخت‌های آن کاملاً آماده است.

بیش از 150 موکب مردمی به زائران اربعین خدمت می‌کنند

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 150 موکب مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران در سطح استان اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای استقبال و پذیرایی از زائران هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در پاسخ به این سؤال که آیا شرایط مرز خسروی برای عبور زائران اربعین آماده است؟ گفت: بله کاملاً.

وی در پاسخ به این سؤال که طرف عراقی مرز آماده پذیرش زائران است؟ و آیا زائران می‌توانند در صورت بروز مشکل برای ورود به عراق، در مرز اقامت داشته باشند؟ گفت: در شهرستان قصرشیرین محل‌هایی برای اسکان در نظر گرفته شده است. بین قصر شیرین تا مرز خسروی فاصله 20 کیلومتری وجود دارد و زائران را مدیریت شده با اتوبوس به مرز خسروی می‌‌بریم و در صورتی که نیاز به توقف در مرز بود، هلال احمر چادرهای اسکان اضطراری در نظر گرفته است. طرف عراقی هم روز به روز در حال آماده‌تر شدن است.

صحرایی در پاسخ به این سؤال که آیا زائران می‌توانند تا لب مرز خسروی با ماشین‌های شخصی خود بروند و سپس از مرز خارج شوند؟ گفت: پارکینگ‌ها در شهر قصر شیرین قرار دارند و زائران توسط اتوبوس به مرز خسروی منتقل می‌شوند.

وی در خصوص اقلام مورد نیاز موکب‌های اربعین در استان کرمانشاه، گفت: موکب‌های مردمی که غذای گرم و میان وعده برای زائران فراهم می‌کنند به تمام اقلام مربوط به پخت غذا، چای، قند، بیسکوییت و محصولاتی که بتوان به صورت میان وعده به زائران ارائه داد نیز نیاز دارند. هر فردی که نذری دارد از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئول مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین است، می‌تواند نذر خود را ادا کند.

صحرایی از نیاز به آب بسته‌بندی شده، چادر و پتو در این استان نیز سخن گفت و اظهار کرد: علی‌رغم فشار اقتصادی سال به سال شاهد افزایش موکب‌ها هستیم. از 13 مهرماه، نیز خدمات‌رسانی موکب‌های استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۳:۱۹
0
0
سلام وقت بخیر وسایل شخصی بنده تواسلام اباد غرب درموکب مرصاد جامانده چطورمیتونم بامسئول یاخادم اونجا ارتباط برقرار کنم شماره بنده هم09195247054
captcha