دفاع مقدس؛ الگوی مدیریت جهادی
کد خبر: 3843429
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

دفاع مقدس؛ الگوی مدیریت جهادی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قیدار گفت: دفاع مقدس الگوی بارز مدیریت جهادی با پیروی از دستورات ولایت فقیه است که باید برای جنگ اقتصادی امروز به‌کارگیری شود.

دفاع مقدس؛ الگوی مدیریت جهادیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه‌ای بزرگ از ایثار، شهامت، شجاعت، آرمان‌گرایی، ولایت‌مداری، وحدت، روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی ملت ایران اسلامی در تاریخ انقلاب را به نمایش گذاشت.

وی هفته دفاع مقدس را هفته شرف، اقتدار و گرامیداشت همه ارزش‌ها دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏‌ها است که امروز این فرهنگ است که می‌تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند.

امام جمعه قیدار با تشریح شرایط ایران بعد از پیروزی انقلاب یادآور شد: بعد از این پیروزی کشور درگیر تنش‌های زیادی بود تا اینکه جنگی که موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود و قصد از پا درآوردن جمهوری اسلامی نوپا را داشت، به حول و قوه الهی به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‏‌ها و توانمندی‏‌های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‏‌های بلند انقلاب تبدیل شد.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: دفاع مقدس بسیارى از معادلات جهانى را تغییر داد و چراغ امید به پیروزى را در بین ملل مظلوم جهان روشن ساخت؛ چرا که همه محاسبات متعارف بشرى اقتضا مى‏‌کرد که جنگ چند روزى و یا حداکثر چند ماهى بیشتر طول نکشد و ارتش عراق فاتح این جنگ شود.

وی با بیان اینکه ایران در آغاز جنک برای تأمین مایحتاج اولیه جنگ هم مشکل داشت، افزود: راز پیروزى بر دشمن حرکت بر مبنا و محور غدیر و ایمان قلبى و حقیقى به غیب و نصرت الهى بود که در اطاعت از ولی فقیه تبلور یافت و ایمان به خدا و اطاعت از ولی شاه‏ کلیدی است که هر امتى به آن دست‏ پیدا کند، پیروز خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه روحیه اطاعت‌پذیری و تبعیت از ولی امر فرماندهان دفاع مقدس یک امر به ظاهر نشدنی را شدنی کرد و باعث پیروزی در یک جنگ نابرابر شد، ادامه داد: امروز هم در جنگ اقتصادی همان روحیه برای فرماندهان اقتصادی لازم است و با همان روحیه می‌توان بر همه مشکلات اقتصادی فائق آمد و در میدان جنگ اقتصادی بر دشمن پیروز شد.

امام جمعه قیدار در ادامه با تقدیر و تشکر از عملکرد قوه قضائیه برای اقدامات انجام شده علیه فساد گفت: آنچه در این روزها از سوی دستگاه قضا به گوش می‏‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد چه در داخل قوه و چه در خارج قوه است.

وی به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که یک کار بسیار خوب و مفیدی محسوب می‌شود، اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح اولا باعث افزایش قابلیت‏‌های مساجد می‌شود، ثانیا تاثیر بسیار زیادی در آگاهی مردم در احقاق حقوق خود دارد، علاوه بر آن باعث می‌شود مراجعه به دادگاه‌ها و دادسراها و تشکیل پرونده‏‌های حقوقی به حداقل برسد.

موسوی به بازگشایی مدارس، مراکز دانشگاهی و حوزوی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نه تنها هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری بزرگ دراز مدت است که طی آن کشور از وابستگی چه از جهت نرم‌افزاری و چه از جهت سخت‌افزاری رها می‌شود.
انتهای پیام

captcha