افزایش خدمات سلامت در مرزهای ایران برای زوار اربعین/ اخذ مجوز ساخت بیمارستان هوایی در عراق
کد خبر: 3842676
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کولیوند خبر داد:‌

افزایش خدمات سلامت در مرزهای ایران برای زوار اربعین/ اخذ مجوز ساخت بیمارستان هوایی در عراق

گروه سلامت ــ رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با اشاره به پیش‌بینی افزایش زوار اربعین، از افزایش 15 تا 20 درصدی خدمات سلامت در داخل مرزهای کشور به این زوار خبر داد.

افزایش 15 تا 20 درصدی خدمات سلامت به زوار اربعین در مرزهای ایران/ مجوز ایجاد بیمارستان هوایی در عراقپیرحسین کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین، در گفت‌وگو با ایکنا؛ ضمن اعلام آمادگی کمیته بهداشت و درمان این ستاد برای ارائه خدمت به زوار اربعین، اظهار کرد: امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش زوار در پی لغو ویزا، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز به این زوار افزایش می‌یابد.
 
رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: امسال در مرز‌های جمهوری اسلامی ایران با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نیرو‌ها و امکانات بهداشت و درمان به زوار خدمت‌رسانی می‌شود.

کولیوند در رابطه با میزان داروی ارسالی به عراق برای زائران اربعین اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰ تن دارو در نظر گرفته شده است که امکان دارد این میزان نیز افزایش پیدا کند.

وی همچنین در رابطه با جزئیات توافق با مسئولان وزارت بهداشت عراق اظهار کرد: این توافق‌نامه سه بند مهم دارد که مهمترین آن‌ رایگان بودن درمان بیماران ایرانی در مراکز درمانی عراق است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین افزود: یکی دیگر از موارد توافق‌شده تشکیل تیم‌های مشترک بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌های واگیر از کارشناسان ایرانی و عراقی است؛ بر این اساس عراق کارتی برای کارشناسان ایرانی صادر می‌کند.

کولیوند ادامه داد: تیم‌های بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌های واگیر موظف هستند تمامی موکب‌ها، هتل‌ها و مسیر‌های تردد زوار را مورد نظارت و بازرسی قرار دهند تا از شیوع هرگونه بیماری واگیری پیشگیری کنند.

وی یادآور شد: استقرار چهار نماینده وزارت بهداشت ایران در قرارگاه بهداشت و درمان اربعین عراق در شهر‌های کاظمین، سامرا، نجف و کربلا برای رصد و نظارت بر درمان تمامی مراجعانی که به مراکز درمانی عراق می‌روند نیز از دیگر بند‌های مهم این تفاهم‌نامه بود.

کولیوند همچنین با اشاره به اخذ مجوز برای ورود آمبولانس‌های ایرانی به عراق، گفت: در این تفاهم‌نامه مجوز حضور پزشکان متخصص ایرانی نیز اخذ شد‌ه است؛ ضمن اینکه مجوز‌هایی را برای ورود بالگرد‌های اورژانس به عراق و راه‌اندازی بیمارستان هوایی نیز گرفته‌ایم تا اگر اتفاقی رخ داد بتوانیم سریع و بدون فوت وقت بیماران یا مصدومان را به مراکز درمانی کشور منتقل کنیم.
 
انتهای پیام
captcha