کم توجهی به مسائل بانوان در برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر اربعین
کد خبر: 3841758
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

کم توجهی به مسائل بانوان در برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر اربعین

گروه جامعه ــ سفیر ایران در عراق با اذعان به این مسئله که در برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر اربعین به مسائل مربوط به بانوان کم توجهی شده است، گفت: تلاش می‌کنیم خدمات به صورت مساوی به خانم‌ها و آقایان ارائه شود.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که چرا بانوان در برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر اربعین دیده نمی‌شوند و حتی یک نفر از مسئولان ستاد اربعین در خصوص مشکلات سفر بانوان صحبت نمی‌کند؟ گفت: اربعین اختصاص به آقایان، بانوان و یا حتی کودکان و بزرگسالان ندارد و نوعی حرکت عظیم انسانی است که همه در آن حضور دارند ولی در بحث مدیریتی این مسئله صحت دارد.

وی اضافه کرد: ما تلاش کرده‌ایم به اندازه‌ای که برای آقایان موکب درنظر گرفته شده برای خانم ها هم موکب ایجاد شود و خدمات بهداشتی، تغذیه و حمل و نقل مساوی باشد اما اگر کوتاهی شده باید ببخشید.

خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه مطرح می‌شود سیاست دولت این است که بانوان بدون همراه داشتن محارم به سفر اربعین نروند، اما واقعیت این است که تعداد زیادی از بانوان، این سفر را بدون محارم خود انجام می‌دهند، از مسجدی سؤال کرد: آیا صحیح است که به بانوان زائر اربعین خدمات مورد نیازشان را به دلیل این سیاست ارائه نکنیم: اینکه گفته می‌شود بانوان بدون محارم عازم این سفر نشوند به این دلیل است که در سفر دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حمل و نقل، اسکان، محل استراحت و ...اگر یکی از محارم خانم‌ها در کنار آنها باشد مشکلات کمتری خواهند داشت. در عین حال زیارت اربعین اختصاص به زنان یا مردان ندارد و تنها زیارتی است که خانم‌ها اجازه دارند بدون اذن همسر خود آن را انجام دهند.

انتهای پیام

captcha