طرح «نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی» در مسجد علی بن ابیطالب (ع) اجرا می‌شود
کد خبر: 3841544
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

طرح «نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی» در مسجد علی بن ابیطالب (ع) اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ــ مسئول قرارگاه نهضت نهج‌البلاغه خوانی استان هرمزگان از برگزاری طرح «نهضت نهج‌البلاغه خوانی» در مسجد علی بن ابیطالب (ع) واقع در بلوارساحلی بندرعباس خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس متین، مسئول قرارگاه نهضت نهج‌البلاغه خوانی استان هرمزگان ورئیس دفتر شورای نگهبان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان ضمن تسلیت ایام محرم بیان کرد: نهج‌البلاغه خوانی با هدف آموزش عمومی روان خوانی، آسان خوانی و ترجمه نهج البلاغه در مسجد علی بن ابیطالب (ع) واقع در بلوارساحلی شهرستان بندرعباس برگزار می‌شود.
وی افزود: این طرح کاملاً مردمی بوده و بر اساس آن کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه، ترجمه محمد دشتی، که آسان‌ترین ترجمه نهج‌البلاغه حاضر است در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد جهت یادگیری سریع‌تر و آسان‌تر شرکت کنندگان ابتدا حکمت‌ها دومرتبه، سپس نامه‌ها و درنهایت خطبه‌ها را با رهنمایی اساتید مطالعه کرده ومی آموزند.
مسئول قرارگاه نهضت نهج‌البلاغه خوانی استان هرمزگان، اظهار کرد:علاقه‌مندان به این طرح ۷۰ درصد نهج‌البلاغه را بدون نیاز به شرح و تفسیر درک می‌کنند. وی اعلام کرد:علاقه مندان می‌توانند برای پیوستن به این نهضت روز‌های شنبه علاوه برمراجعه مسجد علی بن ابیطالب (ع) واقع دربلوار ساحلی بندرعباس و رویت سایت www.nahjolbalagheiha.ir با شماره ۰۹۱۷۹۷۷۰۹۹ نیز تماس بگیرند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین متین ابراز کرد: نهج‌البلاغه عصاره بسیار شیرین، جامع و پر اثری از دانش گسترده امام علی (ع) است که در دست ما قرار دارد، ولی از آن غافل مانده‌ایم ازاین‌جهت جمعی از علاقه‎مندان به این گنجینه پر بها برای ترویج آن نهضتی مردمی آغاز کرده‌اند وازاهداف مهم نهضت این است که تمام مقاطع و گروه‌های سنی ازخواهران و برادران می‌توانند با صرف روزانه ده دقیقه با شیوه‌ای آسان نهج‌البلاغه را به‌خوبی درک و ازپیام‌های آن درس بگیرند.
مسئول قرارگاه نهضت نهج‌البلاغه خوانی استان هرمزگان در پایان گفت: مسجد علی بن ابیطالب (ع) واقع در ساحل نیلگون خلیج فارس و شهرستان بندرعباس از دیرباز محل عزاداری ها، جشن‌ها و اعیاد مذهبی است ساخت این مسجد با الگو گیری از معماری کاملا سنتی و اسلامی بنا شده که مسجد به ارتفاع ۳۰ متر، ۲ گلدسته به ارتفاع ۳۳ متر که در مجموع ۶۳ متر مطابق با سال امام علی (ع) است.
انتهای پیام

captcha