بندرعباس یکپارچه غرق در ماتم تاسوعای حسینی شد
کد خبر: 3841158
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
بندرعباس شهر محبین حضرت عباس؛

بندرعباس یکپارچه غرق در ماتم تاسوعای حسینی شد

گروه اجتماعی‌ــ همزمان با روز تاسوعای حسینی(ع) در روز نهم محرم، سراسر استان هرمزگان غرق در سوگ و اندوه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادرش حضرت عباس(ع) و یاران با وفایش شد.

یکپارچه غرق در ماتم تاسوعای حسینی شدبه گزارش ایکنا از هرمزگان، امروز دوشنبه ۱۸ شهریور ۹۸ همزمان با تاسوعای حسینی (ع) در روز نهم محرم، و در آستانه روز عاشورا، سراسر استان هرمزگان در سوگواری و اندوه در عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان است.
مردم عزادار ولایت مدار و عاشق اهل بیت (ع)هرمزگان با تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید و خواندن زیارت عاشورای امام حسین (ع ) ضمن برپایی محافل و اجتماعات، روضه خوانی و نوحه خوانی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه،که از اول ماه محرم الحرام در قالب دسته جات تعزیه خوانی ،سنگ زنی، سینه زنی، زنجیرزنی و .... در سوگ و مظلومیت شهدای کربلا، اشک ماتم می‌ریزند.
برنامه‌های تاسوعای حسینی در روز نهم محرم در بندرعباس، با محوریت توسل به حضرت باب الحوائج و علمدار رشید و قهرمان کربلا، قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس (علیه السلام) زیر پرچم پارک غدیر بندرعباس و گلزارشهدای بندرعباس بصورت خاص و ویژه با خیل عظیمی از مردم این شهر برگزار می‌شود.
در این روز توزیع نذورات از قبيل غذای نذری بانام متبرک حضرت عباس(ع)، شربت و آب و..در بین دسته‌های عزاداری و همچنين نيازمندان از ديگر جلوه‌های شور حسيني در شهر بندرعباس است.
انتهای پیام

captcha