پیش‌بینی ورود ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا
کد خبر: 3840979
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

پیش‌بینی ورود ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا

گروه اجتماعی ــ فرماندار آستارا با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ورود نزدیک به ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی از طریق مرز آستارا به کشور را داریم، گفت: تدابیر لازم نیز در این زمینه اندیشیده شده است تا طبق سنوات گذشته عبور زوار خارجی از شهرستان در کمال آرامش و امنیت و با خاطره خوب انجام شود.

حسن رستم‌زاد، فرماندار شهرستان آستارا در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، پیاده‌روی اربعین را قدرت‌نمایی آزادگان جهان دانست و اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا آمادگی کامل استقبال و پذیرایی از زائران خارجی اربعین حسینی(ع) به عنوان اولین ایستگاه را دارد.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ورود نزدیک به 20 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از طریق مرز آستارا به کشور را داریم، تصریح کرد: تدابیر لازم نیز در این زمینه اندیشیده شده است تا طبق سنوات گذشته عبور زوار خارجی از شهرستان در کمال آرامش و امنیت و با خاطره خوب انجام شود.

فرماندار آستارا انقلاب اسلامی ایران را الگوگرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: هدف امام حسین(ع) از این قیام امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از حق و مبارزه با جهل، اجرای عدالت و تشکیل حکومت اسلامی بود که جوامع امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند.

رستم‌زاد آزادی و معرفت امام حسین(ع) را آگاهی‌بخش انسان‌ها دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) حتی از پیروان ادیان دیگر نیز ارادتمندانی داشته و همه‌ساله از آنها در راهپیمایی جهانی اربعین شرکت می‌کنند.

وی از ایجاد یک صرافی در مرز آستارا و گسترش خدمات پایانه مسافری برای زوار اربعین حسینی خبر داد و بیان کرد:‌ مرز مهران نزدیکترین مرز از گیلان به عراق است لذا با توجه به نزدیکی مرز مهران به شهرستان آستارا دستگاه‌های متولی باید با بررسی‌های کارشناسی شده و در نظر گرفتن تمام ابعاد برای عبور زائرین از این مرز برنامه‌ریزی داشته باشند تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام

captcha