همایش «احلی من العسل» در دررود نیشابور برگزار شد
کد خبر: 3840737
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

همایش «احلی من العسل» در دررود نیشابور برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ همایش «احلی من العسل» با حضور امام جمعه و جمعی از نوجوانان، عصر روز جمعه، 15 شهریورماه مصادف با ششم ماه محرم در شهر دررود نیشابور برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش «احلی من العسل» با حضور امام جمعه دررود نیشابور و جمعی از نوجوانان، عصر روز جمعه، 15 شهریورماه مصادف با ششم ماه محرم در شهر دررود نیشابور برگزار شد.
نوجوانان با تجمع در مسجد جامع صاحب‌الزمان‌(عج) دررود و دسته‌روی به سمت گلزار شهدا و بقعه متبرکه امامزادگان عین‌علی و زین‌علی(ع) با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی به یاد قاسم بن حسن به عزاداری پرداختند.
قاسم بن حسن(شهادت سال ۶۱ هجری) از فرزندان امام حسن مجتبی(ع) است که در واقعه کربلا به شهادت رسید. او در شب عاشورا در پاسخ عمویش که نظر او را در مورد مرگ پرسید، مرگ را شیرین‌تر از عسل دانست. در عرف عزاداری، شب ششم محرم به قاسم بن حسن اختصاص دارد.
یادآور می‌شود، شهر دررود در 30 کیلومتری شرق نیشابور و 90 کیلومتری غرب مشهد مقدس در دامنه رشته کوه بینالود قرار دارد و بقعه امامزادگان عین‌علی و زین‌علی(ع) از فرزندان موسی مبرقع و نوادگان امام جواد(ع) پذیرای زائران و مسافران است.

حسن نجم‌الشریعه
انتهای پیام
captcha