برگزاری مراسم «احلی من العسل» با حضور بیش از هزار دانش‌آموز هرمزگانی
کد خبر: 3840632
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

برگزاری مراسم «احلی من العسل» با حضور بیش از هزار دانش‌آموز هرمزگانی

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: در هفتمین روز از ماه محرم و هم‌زمان با سراسر کشور، مراسم «احلی من العسل» با حضور بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان هرمزگانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در هفتمین روز از ماه محرم و هم‌زمان با سراسر کشور، مراسم «احلی من العسل» با حضور بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان هرمزگانی در حسینیه جنب امام‌زاده سید مظفر با سخنرانی نماینده، ولی فقیه و امام‌جمعه بندر عباس برگزار شد.

وی ضمن تسلیت شهادت حضرت سید الشهداء(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: قاسم ابن الحسن‌(ع) یکی از جوان‌ترین شهدای کربلا هستند که در پاسخ به سؤال امام حسین‌(ع) مبنی بر اینکه «مرگ در نگاه تو چگونه است» فرمود «احلی من العسل؛ یعنی از عسل شیرین‌تر است» و هدف برنامه احلی من العسل ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری نوجوانان و جوانان است.

مدیرکل اوقاف هرمزگان افزود: فلسفه این برنامه نگاه به آینده و انتخاب هدف وظیفه مشخص و عالی توسط نوجوانان است و مصداق بارز دوستان و محبان اهل‌بیت (ع) ایثار، وفاداری، پایداری، پایمردی، دین‌مداری و... است.

گرایلی با اشاره به اینکه یکی از هدف این اجتماع، عزاداری برای سید و سالار شهیدان و الگو قرار دادن آن بزرگواران به‌ویژه حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است، ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نوجوانان آن روز با تأسی از شهید نوجوان دشت کربلا جنگ را به بهترین نحو اداره و از اسلام و میهن با نثار خون خود جانانه دفاع کردند.

وی ابراز کرد: مراسم «احلی من العسل» هم‌زمان با سراسر کشور در 10 بقعه متبرکه و شاخص استان هرمزگان برگزار شد. تمام فعالیت‌های محوری این مراسم از قبیل قرائت قرآن، مداحی نوحه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی در این مراسم توسط نوجوانان و جوانان دانش‌آموز انجام شد.

انتهای پیام

captcha