نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات
کد خبر: 3839799
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات

گروه اجتماعی ــ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برنامه‌های تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های ماه محرم با تشکیل ۴۸ اکیپ در ۲۰ شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال اجراست.

بهداشت

مهدی حسینی‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به انجام نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات، مراکز تهیه و توزیع نذورات، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها، بیان کرد: در این خصوص، برنامه‌ریزی با نهادها و سازمان‌های مرتبط جهت حفظ سلامت برگزاری مراسم و حفظ سلامت عمومی انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری برنامه‌های تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های ماه محرم با تشکیل 48 اکیپ در 20 شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با مشارکت 273 بازرس و سایر نیروهای پشتیبانی در حال اجراست.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی وضعیت سلامت محیط مواکب، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با محوریت نظارت بر سلامت مواد غذایی، وضعیت بهداشتی محل تهیه نذورات، ارائه آموزش‌های بهداشتی در محل به متولیان عزاداری‌ها و نظارت بر سلامت متولیان تأمین‌کننده و توزیع‌کننده غذا با تأکید بر نظارت بر سلامت آشامیدنی‌ها، آب شرب و یخ مورد استفاده در مراسم، عمده نظارت‌های گروه‌های بهداشتی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نظارت گروه‌های بازرسی از مواکبی که در زمان صبحگاهی فعالیت می‌کنند، آغاز می‌شود و به‌صورت تشدیدیافته از عصر تا پاسی از شب و تا پایان فعالیت مواکب ادامه دارد.

حسینی‌زاده با بیان اینکه تأیید سلامت افراد فعال در مراسم الزامی است، گفت: نحوه تأیید سلامت افراد فعال در مواکب و تکایا، حسینیه‌ها و مساجدی که با نوشیدنی‌ها و مواد غذایی ارتباط مستقیم دارند، با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ملزم کردن مسئولان مواکب جهت معرفی تمامی افراد فعال در این زمینه به مراکز بهداشتی درمانی جهت انجام معاینات پزشکی و تأییدیه سلامت افراد انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت مسائل بهداشتی در مواکب، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و هیئت‌ها با سامانه تلفنی 190 تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام 

captcha