سرکشی تیم‌های ایمنی آتش‌نشانی از مراسم‌های عزاداری
کد خبر: 3838925
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
در شیراز صورت می‌گیرد؛

سرکشی تیم‌های ایمنی آتش‌نشانی از مراسم‌های عزاداری

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز به تشریح فعالیت‌های ایمنی این سازمان برای ایام محرم پرداخت و گفت: نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی با خودروهای امدادی به‌صورت مستمر به اماکن مذهبی و مراسم‌های عزاداری سرکشی و بازدید ایمنی را انجام می‌دهند.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد هادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز امروز، ۹ شهریور در جمع خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) ضمن تشریح اقدامات این سازمان برای تامین ایمنی سوگواران و تکایا و اماکن مذهبی خواستار ایمن‌سازی این اماکن مقدس شد.
وی اظهار کرد: با رسیدن ماه محرم اماکن مذهبی، هیئت‌ها، حسینه‌ها و مساجد فعالیت چند برابری پیدا می‌کنند و بسیاری از شهروندان برای شرکت در مراسم عزاداری به این اماکن مراجعه می‌کنند.
قانع به مسئولان این اماکن توصیه کرد که تمام کوشش خود را برای تأمین یک مکان ایمن به کار ببندند تا افراد از حضور در این اماکن احساس آرامش کرده و به مراسم‌های مذهبی خود بپردازند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی شهر شیراز مانند سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای تأمین ایمنی مراسم عزاداری در ماه محرم به کار می‌گیرد، گفت: سازمان آتش‌نشانی امسال در یک بازه‌ زمانی یک ماهه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: نیروهای داوطلب آتش‌نشان، از شب اول ماه محرم در محل‌های مشخص شده به‌صورت ثابت و گشت موتوری مستقر شده و همراه با عزاداران، ایمنی این مراسم را با تجهیزات کامل اطفایی تا آخرین روز از دهه محرم برعهده خواهند داشت.
قانع ادامه داد: از اولین شب دهه محرم نیروهای داوطلب با در اختیار داشتن کوله امدادی و کپسول‌های اطفا حریق در گروه‌های 3 و 2 نفره در محل‌های مشخص شده به گشت‌زنی پرداخته و موارد ایمنی را بررسی و از بروز حوادث جلوگیری می‌کنند.
وی با بیان اینکه گشت موتور سوار نیز با تجهیزات کامل در طول عزاداری ایمنی این محل‌ها را تحت کنترل قرار می‌دهد، گفت: نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی نیز با خودروهای امدادی به‌صورت مستمر به اماکن مذهبی سرکشی و بازدید ایمنی را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز یادآور شد: کارشناسان سازمان هر شب در دهه محرم از هیئت‌ها، تکایا و خیمه‌های عزاداری بازدید و موارد ایمنی را بررسی می‌کنند. آتش‌نشانان از مکان‌ها و موقعیت‌های در معرض خطر آتش‌سوزی همچون آشپزخانه‌ها و غیره بازدیدهای دوره‌ای انجام داده و ناایمنی‌ها را رفع می‌کنند.
قانع، اعزام و استقرار نیرو با خودروهای اطفایی و یا موتورسیکلت به محل‌های عزاداری و معابر پر ترافیک شهر را از دیگر اقدامات این سازمان در شب‌های محرم برشمرد و گفت: بازدید دوره‌ای فرماندهان شیفت از محل‌های عزاداری به‌صورت مستمر و ارائه پیشنهاد و تذکرات ایمنی به مسئولان و متولیان امر از اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش‌نشانی در این ایام است.
وی، به حضور و نظارت مستقیم مسئولان، کارشناسان و فرماندهان در اماکن و مراسم عزاداری در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: بازدید و استقرار نیروها و پوشش‌دهی ایمنی در حوالی حرم شاهچراغ(ع) و دیگر مکان‌های شلوغ در روزهای تاسوعا و عاشورا از دیگر خدمات این سازمان به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) است.
قانع همچنین از شهروندان خواست که تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) همکاری بیشتری با مسئولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزی، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه 125 آتش نشانی به سرعت خود و سایرین به خصوص کودکان، افراد سالخورده و بانوان را از محل حادثه دور کنند.¬¬¬¬¬¬¬
انتهای پیام

captcha