مهدی، شادمان رفت/ سرطان گرفتم تا خدا را ببینم
کد خبر: 3838723
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

مهدی، شادمان رفت/ سرطان گرفتم تا خدا را ببینم

گروه جامعه ــ مهدی شادمانی، خبرنگار باسابقه ورزشی کشورمان صبح امروز، 9 شهریورماه، از دنیا رفت و به عشق آسمانیش رسید.

به گزارش ایکنا؛ مهدی شادمانی، خبرنگار ورزشی کشورمان که سابقه فعالیت در رسانه‌هایی همچون همشهری جوان، جهان فوتبال، دنیای ورزش و برنامه 90 را داشت، پس از سه سال مبارزه متفاوت با بیماری سرطان، امروز شنبه 9 شهریورماه، از دنیا رفت.

شادمانی به نوع ناشناخته‌ای از بیماری سرطان به نام «سارکوم» مبتلا بود اما طی این سه سال نه تنها ناامید نشد، بلکه تلاش کرد از توانمندی خود در گزارشگری، برای گزارش آنچه بیماران مبتلا به سرطان تجربه می‌کنند، استفاده کند.

وی در طول مدت درمان خود با انتشار توئیت‌هایی آنچه تجربه می‌کرد را با مردم در میان می‌گذاشت. وی در آخرین توئیت خود نوشته است: «‏اینجا بال D بیمارستان بقیه‌الله؛ روزی حدودا شیش بار کد ۹۹ اعلام می‌شه، ینی شیش نفر تا مرگ می‌رن و برمی‌گردن یا نمی‌تونن برگردن. پسر ۳۴ ساله از جلوت رد می‌شه ۵ دقیقه بعد کد می‌خوره و ... . تازه این فقط یک از ۴ بال یه بیمارستان تو تهرانه. ‏تا روزی۳ بار نشنوی کد ۹۹ هشت‌دال متوجه نمی‌شی مرگ چقدر نزدیکه. ینی فکرشو بکن تو اتاق کناری یا روبه‌رویی، یه نفر جون می‌ده و یکی دیگه نجات پیدا می‌کنه. ‏آقا به پیر به پیغمبر زندگی جز به خنده و خوشی‌اش ارزش نداره. بخندی و بخندونی. مرگو که دیدی اون موقع می‌فهمی و دیره. بیشتر بخندون، بیشتر بخند، خوش باش و سعی کن تو خوشی بقیه سهیم شی. بهترین حس و داشته آدم همینه. نصیحت نمی‌کنم، تجربه‌ام رو می‌گم. #خدایا شکرت».

فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم

شادمانی در یکی از مصاحبه‌های خود(در برنامه تلویزیونی اختیاریه) گفته بود: من خیلی ترس دارم. ترس دلدادگی و از دست دادن! تنها عشقی که می‌توانی آن را از دست ندهی، عشق به خداست. لذا من عشق زمینی را قبول ندارم. هرچند بیشترین کسی که از تمام وجود او را دوست دارم، همسرم است. حقیقتی وجود دارد که همه ما درباره خدا حرف می‌زنیم، اما باور این که این کار را خدا دارد انجام می‌دهد به این سادگی نیست. من رسیدم به جایی که قلبا حس کردم هیچ دری و هیچ راهی ندارم جز راه خدا. امیدوارم دیگرانی که مرا می‌بینند در خوشی‌شان این دَر را پیدا کنند؛ نه در تنهایی‌شان! من فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم، خدا کند تا سالمید خدا را ببینید».

خبرگزاری ایکنا ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحوم شادمانی این ضایعه را به جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گوید.

یادداشت ایکنا که چندی پیش با عنوان (۹ درس «شادمانی» از سرطان) منتشر شد را اینجا بخوانید!

انتهای پیام

captcha