برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو معرفی شدند
کد خبر: 3837468
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو معرفی شدند

گروه ادب ــ آیین نخستین جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو معرفی شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با حضور حجت‌الاسلام قمی، رئیس تبلیغات اسلامی، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، قادر آشنا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و نویسندگان و اهالی فرهنگ و قلم در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو معرفی شدند

براساس بیانیه قرائت شده، داوران در بخش داستان کوتاه، اتفاق تازه‌ای را مشاهده نکردند، زیرا اغلب داستان‌ها برای مخاطب راضی‌کننده نبوده و شتابزدگی در پرداختن به موضوعات دیده می‌شد. داوران این بخش پیشنهاد کردند در دوره آتی بخش کودک و نوجوان تفکیک شود.
در این بخش، دو کتاب «باغ خرمالو» نوشته هادی حکیمیان از انتشارات شهرستان ادب و «دو روایت از یک عکس» نوشته ابراهیم حسن بیگی از انتشارات سوره مهر برنده تندیس، لوح تقدیر، جایزه نقدی و سفر عتبات و خرید آثار شدند.

برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو معرفی شدند
ابراهیم حسن بیگی پس از دریافت جایزه خود گفت: این جایزه سی سال دیر برگزار شد و شاید اگر بوی تعفن تطهیر رژیم پهلوی به مشام نمی‌رسید، این جشنواره هم برگزار نمی‌شد.
در بخش روایت و تاریخ شفاهی، «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» نوشته موسی حقانی از مؤسسه تاریخ معاصر برگزیده شناخته شد.
حقانی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: این جایزه ارزشمند است، زیرا که خون و نام شهید اندرزگو تحریف‌ستیز است. هنر ما باید به کمک ترویج تاریخ بیاید، اما متأسفانه جز چند سال در اوایل انقلاب، سینمای ما عاری از مبارزات و مجاهدات‌های انقلابی شده است.

در بخش رمان و داستان بزرگسال، کتاب «عاشقی به سبک ون گوک» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان و «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری منتشر شده به‌نشر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو معرفی شدند

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha