۱۸۰۰ فعالیت قرآنی در کانون‌های مساجد گیلان اجرا می‌شود
کد خبر: 3837072
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

۱۸۰۰ فعالیت قرآنی در کانون‌های مساجد گیلان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از ثبت ۶ هزار و ۲۶ فعالیت کانون‌های مساجد گیلان در سامانه «بچه‌های مسجد» خبر داد و گفت: در حوزه قرآن و عترت یک‌هزار و ۷۹۶ فعالیت شامل روخوانی، روانخوانی، احکام، تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ثبت شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وجود سه هزار مسجد در استان، اظهار کرد:‌ 917 مسجد از سه هزار مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت کانون‌های مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده کرد، افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد با محوریت تقویت آموزه‌های دینی برگزار می‌شود که مورد تأکید خانواده‌هاست.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با تأکید بر ضرورت غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها جهت جذب نوجوانان و جوانان، بیان کرد: فعالیت‌های مسجدمحور موجب احیا و تقویت کارکردهای مساجد می‌شود؛ لذا همه دستگاه‌های فرهنگی باید با همدلی و تعامل در راستای احیای کارکردهای مساجد تلاش کنند.

رضوانی‌نژاد به ساماندهی کانون‌های مساجد استان در راستای انسجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره و بیان کرد: در این راستا سامانه «بچه‌های مسجد» راه‌اندازی شده و کانون‌ها موظف به ثبت فعالیت‌های خود در این سامانه هستند.

وی از ثبت 6 هزار و 26 فعالیت کانون‌های مساجد گیلان در سامانه مذکور خبر داد و گفت: سهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رشت یک‌هزار و 221 فعالیت است.

این کارشناس دینی بیان کرد: در حوزه قرآن و عترت یک‌هزار و 796 فعالیت شامل روخوانی، روان‌خوانی، احکام، تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، در حوزه اجتماعی یک‌هزار و 649 فعالیت با محوریت سبک زندگی، مشاوره، کارآفرینی، در حوزه آموزش و توانمندسازی یک‌هزار و 416 فعالیت و در حوزه هنری 566 فعالیت اعم از سرود، نمایش، قصه‌گویی و ادبیات ثبت شده است.

انتهای پیام

captcha