آغاز ثبت‌نام اربعین در زنجان
کد خبر: 3837031
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

آغاز ثبت‌نام اربعین در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: ثبت‌نام زیارت اربعین در سامانه سماح آغاز شده و افراد حتما برای شرکت در این مراسم باید گذرنامه با اعتبار 6 ماهه داشته باشند.

آغاز ثبت‌نام اربعین در زنجانفرامرز بابایی، مدیر حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، از آغاز ثبت‌نام زیارت اربعین خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد بزرگ معنوی می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح و یا مراجعه به دفتر زیارتی ثبت‌نام خود را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه امکان ثبت‌نام به شکل فردی و گروهی در سامانه سماح وجود دارد، بیان کرد: زائران از 19 مهر تا 7 آبان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه محدودیتی در ثبت‌نام زائران وجود ندارد، تصریح کرد: برای خروج زائران از مرز گذرنامه معتبر که تا 6 ماه اعتبار داشته باشند، الزامی است و باید حتما در سامانه سماح نیز نام‌نویسی کرده باشند.
مدیر حج و زیارت استان زنجان هزینه بیمه و سایر خدمات برای ثبت‌نام زائران در سامانه را 25 هزار تومان برشمرد و گفت: سامانه سماح به دنبال هدایت زائران از ایران به عراق و بازگشت آن‌ها همراه با سلامت و ایمنی است.
وی ادامه داد: با ثبت اطلاعات زائران در این سامانه امکان ارائه خدمات به زائران آسان‌تر می‌شود و برای تأمین امنیت زائران مهم است.
انتهای پیام
captcha