شهدا با اقتدا به عاشورا به جبهه‌ها شتافتند
کد خبر: 3836897
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

شهدا با اقتدا به عاشورا به جبهه‌ها شتافتند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با اشاره به اینکه امسال نیز هفته دفاع مقدس مقارن با ماه محرم شده است، گفت: اعتقاد داریم که شهدای ما با اقتدا به عاشورای امام حسین(ع) به جبهه‌ها شتافتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز شنبه، 2 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره 6 هزار و 500 شهید این استان در دوران دفاع مقدس گفت: شهدا با نثار خون خود استقلال و آزادی واقعی را به ما دادند و ما را برای همیشه تاریخ مدیون خود کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر جمال و زیبایی است و ملت ایران از تمام لحظات آن خاطرات زیبایی دارند، افزود: امروز نیز جلوه‌هایی از آن مقطع را در رویارویی با استکبار شاهد هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه اگر پهپاد آمریکایی ساقط و کشتی انگلیسی توقیف شد نشان از توان و اقتدار نظامی ایران است، بیان کرد: این اقتدار از برکت خون شهدا به دست آمده و سختی آن روز دوران دفاع مقدس، باعث پیشرفت امروز ما شده است.

وی با بیان اینکه کشور ما در سایر عرصه‌ها از جمله حوزه اقتصادی هم اگر می‌خواهد موفق باشد باید با روحیه ایثار، شهادت و جهادی عمل کند، افزود: شورای هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان تشکیل شده است.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه امسال نیز هفته دفاع مقدس مقارن با ماه محرم شده است، گفت: اعتقاد داریم که شهدای ما با اقتدا به عاشورای امام حسین(ع) به جبهه‌ها شتافتند.

وی با بیان اینکه جنس شهدای ما از جنس شهدای عاشورایی بود، یادآور شد: کودکان و خردسالانی در این جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، همچنین پیرمردان بسیاری برای مقابله با دشمن به جبهه رفتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهرماه برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های متعددی برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال رژه نیروهای مسلح با محوریت سپاه پاسداران در روز اول هفته دفاع مقدس انجام می‌شود، تأکید کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است.

انتهای پیام

captcha