کرمان رتبه ۳۰ فقر را در سطح کشور دارد
کد خبر: 3836625
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

کرمان رتبه ۳۰ فقر را در سطح کشور دارد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه نرخ فقر در استان کرمان ۳۲.۹۰ است و کرمان رتبه ۳۰ فقر را در سطح کشور دارد، گفت: فقر در این استان، زاییده بیکاری و عدم اشتغال است که باعث حاشیه‌نشینی نیز شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار امروز چهارشنبه، 30 مرداد در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری کرمان که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: در سال گذشته 837 نفر در تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری استان کرمان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای آسیب‌های اجتماعی بعدی را به‌دنبال دارد و خانواده‌هایی بدون سرپرست می‌شود، افزود: سرمایه انسانی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد که نباید به راحتی از دست برود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان عامل بسیاری از تصادفات استان کرمان را واژگونی ماشین‌های حامل مهاجران غیرمجاز افغانی‌ دانست و بیان کرد: میزان رضایتمندی مردم کرمان از دستگاه‌های اجرایی استان خوب نیست و استان کرمان بین سایر استان‌ها رتبه 22 را دارد.

وی با بیان اینکه نرخ فقر در استان کرمان 32.90 است و کرمان رتبه 30 فقر در سطح کشور را دارد، گفت: اساس کار فقر در استان بیکاری و عدم اشتغال است که باعث حاشیه‌نشینی نیز شده است.

بصیری با اشاره به اینکه عمده مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بحث اقتصادی است، تأکید کرد: اگر این موضوع را حل کنیم بسیاری از مشکلات جامعه هم حل می‌شود.

انتهای پیام

captcha