اطعام غدیریه بالغ بر ۶۰ هزار نفر از سوی گیلانی‌ها
کد خبر: 3836588
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

اطعام غدیریه بالغ بر ۶۰ هزار نفر از سوی گیلانی‌ها

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برپایی ۳۱۳ ایستگاه اطعام غدیریه در سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امسال بالغ بر ۶۰ هزار نفر از سوی گیلانی‌ها اطعام شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، گیلان را جزو استان‌های پیشرو در امر احیای سنت اطعام غدیریه دانست و اظهار کرد: از سال 92 تاکنون طرح «مائده ولایت» به صورت متمرکز در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 110 ایستگاه اطعام غدیریه در رشت برپا شد، تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم ولایتمدار استان گیلان امسال 313 ایستگاه اطعام در شب و روز عید غدیر در سطح شهرستان‌ها برپا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مشارکت هیئت‌های مذهبی، مساجد، شبکه تبلیغ و تشکل‌های مردم‌نهاد در برپایی این 313 ایستگاه، گفت: امسال همچنین یک‌هزار و 430 پرس غذای خانگی از سوی خانواده‌های در قالب طرح «مائده ولایت خانوادگی» در میان مردم در تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی توزیع شد.

مهدوی با بیان اینکه یک ایستگاه‌ در تالش توسط برادران اهل سنت برپا شده است، اظهار کرد:‌ امسال بالغ بر 60 هزار نفر توسط گیلانیان اطعام شدند.

انتهای پیام

captcha