«طرح ابرار»؛ سنتی حسنه برای کمک به فقرا، ایتام و زندانیان
کد خبر: 3836564
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

«طرح ابرار»؛ سنتی حسنه برای کمک به فقرا، ایتام و زندانیان

گروه اجتماعی ــ طرح ابرار از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف کمک به فقرا، یتیمان و زندانیان در البرز اجرا می‌شود.

«طرح ابرار»؛ سنتی حسنه برای کمک به فقرا، ایتام و زندانیان

به گزارش ایکنا از البرز، طرح ابرار به‌مناسبت عید غدیر از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار می‌شود.

این طرح به‌ منظور گسترش معنویت در جامعه و رسیدگی به مستضعفین از تاریخ ۲۳ الی ۲۵ ذی‌الحجه مصادف با روزه گرفتن خانوادگی حضرت علی(ع) و انفاق و افطار به فقیر، یتیم و اسیر و نزول سوره هل‌اتی«انسان» برگزار می‌شود.

این طرح با الگوبرداری از سنت امیرالمؤمنین(ع) و خانواده مطهر ایشان و با استفاده از تبلیغات و جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی بین مردم به خصوص خانواده‌هاست.

در این طرح و در یک اقدام معنوی و هماهنگ از تاریخ یکشنبه ۳ شهریور تا سه‌شنبه ۵ شهریورماه مصادف با گرفتن سه روز روزه خانوادگی امیرالمؤمنین(ع) خانواده‌ها اقدام به گرفتن روزه و در پایان هر روز قیمت غذای روزانه افراد خانواده خود را به ترتیب برای فقرا، یتیمان و آزادسازی زندانیان در حساب‌های جداگانه اعلامی واریز کنند.

بر این اساس؛ روز ۲۳ ذی‌الحجه «یکشنبه ۳ شهریور» مصادف با اعطای افطار اهل‌بیت(ع) به مسکین و فقیر است، جهت کمک به مساکین و فقرای جامعه اختصاص می‌یابد، به همین منظور با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره کارت۹۰۳۷ - ۹۹۷۹ - ۵۰۰۹ – ۹۱۰۲ معرفی شده است.

روز ۲۴ ذی‌الحجه «دوشنبه ۴ شهریور» مصادف با اعطای افطار اهل‌بیت(ع) به يتيم است؛ جهت کمک به ایتام جامعه اختصاص می‌یابد، به همین منظور با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره کارت ۵۰۰۰۰۰۲۷-۹۹۷۹۹۰۳۷ معرفی شده است.

روز ۲۵ ذی‌الحجه «سه‌شنبه ۵ شهریور» مصادف با اعطای افطار اهل‌بیت(ع) به اسیر است با همکاری سازمان زندان‌ها، ستاد دیه، دفاتر حمایت و یا ستاد صبر شماره کارت ۹۳۶۵-۹۹۰۳-۹۹۷۵-۱۰۳۷ یا کد دستوری ۷۷۷۷ # *۷۸۰*، جهت کمک به آزادی زندانیان اختصاص می‌یابد.
انتهای پیام

captcha