ایستگاه‌های صلواتی مجوز بگیرند
کد خبر: 3836538
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

ایستگاه‌های صلواتی مجوز بگیرند

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز با تأکید بر اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای فعالیت باید مجوز بگیرند، گفت: در صورت هرگونه اعتراض نسبت به ايستگاه‌های صلواتی بدون مجوز و مطلع شدن از فعاليت آنان، نيروی انتظامی موظف به جمع‌آوری آنان است.

ایستگاه‌های صلواتی مجوز بگیرند

حجت‌الاسلام محمد معینی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: عشق و شور حسینی در قلوب مؤمنین همواره بوده و هست و تا ابدالدهر از بین نخواهد رفت. وظیفه ما به ویژه اداره‌کل تبلیغات اسلامی این است که در کنار این شور حسینی زمینه تبلور شعور حسینی را نیز فراهم کنیم.

وی بیان کرد: هیئات‌ عزاداری از دیرباز و پیش از آنکه سازمانی به نام تبلیغات اسلامی شکل بگیرد، وجود داشته و فعالیت می‎کردند، وظیفه سازمان تبلیغات سیاست‌گذاری، هدایت، نظارت و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی مراسم هیئات‌ است.

معینی با بیان اینکه هیئات‌ مذهبی عزاداری در البرز شناسایی و ساماندهی شده‌اند، افزود: سامانه‌ای به نام «طوبی» در سطح کشور به این منظور فعالیت می‌کند که هیئات‌ مذهبی مداحان و سخنران خود را در این سامانه ثبت می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز تصریح اظهار کرد: ما خواهان آن نیستیم که مجلسی از مجالس امام حسین(ع) تحت‌الشعاع قرار گیرد اما به دنبال نظم بخشیدن به این مجالس هستیم. یکی از مسائلی که شاید آسیب‌ها را زیاد می‌کند برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مواکبی است که در سطح شهر دیده می‌شود و هیچ مجوزی ندارند.

معینی ادامه داد: آسیب‌هایی که این گونه برنامه‌های بدون مجوز دارند این است که با وجود آن‌ها حضور مردم در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا کمتر می‌شود و چهره بعضی از این ایستگاه‌ها و مواکب به لحاظ اجتماعی و امنیتی شاید زیبنده نباشد. علاوه بر این، برخی از این مواکب برای هیئات مذهبی مزاحمت ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز تصریح گفت: برای رفع اين معضل و ساماندهی اين ايستگاه‌ها، از قبل از شروع ماه محرم جلسات متعددی با دستگاه‌های مرتبط همچون نيروی انتظامی، پليس راهور، شهرداری و آتش‌نشانی برگزار كرده‌ايم تا متوليان اين ايستگاه‌ها با مراجعه به اين دستگاه‌ها تائيد آن‌ها را دريافت كنند.

وی با بيان اينكه مجوز نهایی در صورت تأیید اين دستگاه‌ها از سوی تبليغات اسلامی صادر می‌شود، افزود: در صورت هرگونه اعتراض نسبت به ايستگاه‌های صلواتی بدون مجوز و مطلع شدن از فعاليت آنان، نيروی انتظامی موظف به جمع‌آوری آنان است.
انتهای پیام

captcha