«سه‌شنبه‌های مهدوی» در انزلی
کد خبر: 3836381
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

«سه‌شنبه‌های مهدوی» در انزلی

گروه فرهنگی- «سه‌شنبه‌های مهدوی» با محوریت اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی، از مصادیق آتش به اختیار در حوزه امور فرهنگی است که به صورت خودجوش در شهر انزلی اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، فعالیت «سه‌شنبه‌های مهدوی» در انزلی از ۷ آذرماه سال ۹۶ به صورت خودجوش و با حضور جمعی از خانواده‌های مذهبی و فرهنگی این شهر آغاز شد و هر سه‌شنبه شاهد برگزاری این مراسم خودجوش مردمی خواهیم بود.

سه‌شنبه‌های مهدوی در انزلی علاوه بر اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در محل پارکینگ میدان این شهر، شامل برنامه‌های فرهنگی از جمله معرفی ۹ تن از شهدای شهرستان به همراه عکس و توضیح مختصری از بیوگرافی شهید، توزیع نذری، امانت کتاب برای مقاطع مختلف سنی، تهیه و توزیع بروشور برای مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و پخش نواهای دلنشین مهدویت، دعای سلامتی امام زمان(عج) است.

«سه‌شنبه‌های مهدوی» در انزلی

بازدید و دلجویی از مادران شهید یکی از اقداماتی است که بانیان سه‌شنبه‌های مهدوی انزلی در دستور کار خود دارند و تاکنون به دیدار ۷ تن از مادران شهید این شهرستان رفته‌اند.

مریم کژاغند یکی از بانوان بانی سه‌شنبه‌های مهدوی در انزلی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: زنده یاد امین شیرازی، مبدع طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» بود که در تیرماه سال ۹۶ به همراه دوست جهادی دیگرش سیدامیر فارسی در حالی که عازم اردوی جهادی برای ساخت خانه‌های مردم محروم بودند، در سانحه رانندگی به شهادت رسیدند.

«سه‌شنبه‌های مهدوی» در انزلی
وی افزود: این طرح پس از این سانحه، در حال حاضر در تعدادی از شهرهای کشور انجام می‌شود که می‌توان گفت یکی از مصادیق آتش به اختیار در حوزه فرهنگی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

کژاغند گفت: هدف از طرح سه شنبه‌های مهدوی پیوند دادن خودمان و مردم با امام زمان (عج) همچنین خدمت به مردم است و این خدمت نذر سلامتی امام زمان(عج) می‌شود و به واسطه آن محبت در دل‌های مردم بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: در این طرح هر فردی با هر توانی که می‌تواند خدمتی را ارائه می‌دهد و ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین این خدمات هم پذیرایی از مردم است و در کنار پذیرایی کوچکی که در هفته داریم، فعالیت‌های فرهنگی دیگری نیز ارائه می‌شود.

«سه‌شنبه‌های مهدوی» در انزلی

کژاغند در خصوص محل برگزاری نماز جماعت این مراسم که در محل پارکینگ میدان انزلی اقامه می‌شود، تاکید کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، رضایت مالک پارکینگ جلب شده تا به لحاظ فقهی ایرادی در محل اقامه نماز وارد نباشد.

وی افزود: انتخاب این محل به دلیل در دسترس بودن آن برای عموم مردم بود و در حال حاضر علاوه بر حضور پرشور شهروندان، مسافرانی که در انزلی تردد دارند نیز از مخاطبان این مراسم هستند.

انتهای پیام

captcha