کودتای ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به غرب است
کد خبر: 3836143
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به غرب است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: کودتای ۲۸ مرداد برگی از کارنامه ننگین آمریکا است؛ این واقعه در حقیقت، نمونه‌ای از نتیجه اعتماد به غرب است، باید دانست که دنیای غرب هرگاه در ظاهر خود را دوست نشان می‌دهد، توطئه‌ای در سر دارد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت میرجاوه، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: کودتای 28 مرداد که در نتیجه نفوذ و خیانت‌های امریکا و انگلیس رخ داد، حادثه‌ای است که هیچگاه از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: کودتای 28 مرداد برگی از کارنامه ننگین آمریکا است؛ این واقعه در حقیقت، نمونه‌ای از نتیجه اعتماد به غرب است؛ باید دانست که دنیای غرب هرگاه در ظاهر خود را دوست نشان می‌دهد، توطئه‌ای در سر دارد، والا تنها منافع خودش اهمیت دارد.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه بیان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، کم کم پای آمریکایی‌ها به کشورمان باز شد. دولتمردان ایران نیز متأسفانه فضا را برای گسترش نفوذ آمریکا مهیا کردند؛ از طرفی آمریکا نیز که در جنگ سرد و تقابل با بلوک شرق به‌سر می‌برد، شدیداً به‌دنبال پیدا کردن پایگاه بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها برای حفظ پایگاه خود در ایران، مجبور بودند از رژیم شاه حمایت همه‌جانبه کنند، به همین دلیل، وقتی دولت ملی مصدق روی کار آمد، تمام قد جلوی آن ایستادند و با کمک انگلیسی‌ها، آن را ساقط کردند.

ریگیان‌پور اظهار کرد: کودتای 28 مرداد برای غربی‌ها یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شد، اما این درس را برای دولتمردان ایرانی به‌همراه داشت که نتیجه اعتماد به آمریکا، سقوط و نابود شدن است؛ آمریکا و هم‌پیمانانش جز توطئه چیز دیگری برای این ملت در سر نمی‌پرورانند، بر این اساس نباید به آن اعتماد کنند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: اعتماد دولت مصدق به آمریکا سبب شد تا غربی‌ها و در رأس آن‌ها دولت امریکا، از پشت به آنان خنجر بزنند؛ مسئولان این درس تاریخی را نباید هیچگاه از یاد ببرند. کارنامه آمریکا در چهل سال گذشته همواره پر از جنایت و دشمنی علیه ملت ایران بوده است و این نشان از آن است که دشمنان ملت ایران هیچ‌گاه خواهان پیشرفت کشورمان نیستند.

انتهای پیام

captcha