بیانیه گام دوم؛ زمینه‌ساز تحقق ولایت عظمی در زمان ظهور
کد خبر: 3835959
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

بیانیه گام دوم؛ زمینه‌ساز تحقق ولایت عظمی در زمان ظهور

گروه اجتماعی - مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تحقق ولایت عظمی را مد نظر قرار دادند، خاطرنشان کرد:‌ ولایت عظمی در زمان ظهور برقرار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلین علی اسماعیلی،‌ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان امروز، 27 مردادماه در جشن ولایت و ایثار که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) رشت برگزار شد، عید غدیر را بزرگترین عید شیعیان دانست و اظهار کرد:‌ خداوند در آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ؛ مائده - 67» به اهمیت ولایت اشاره می‌کند.

وی عدم ابلاغ پیام غدیر را به مثابه ناتمام ماندن رسالت دانست و افزود:‌ عید غدیر عیدالله اکبر است، زیرا یک واقعه در این روز اتفاق افتاده و وصی و امام بعد از پیامبر(ص) به مردم معرفی شده است. در واقع امیرالمومنین علی(ع) از جانب خداوند منصب امامت را در دست گرفته و امروز بعد از 1400 سال این واقعه را جشن می‌گیریم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شادی مسلمانان از معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین پیامبر در غدیر خم، تصریح کرد: صرف جشن گرفتن عید غدیر کافی نیست، بلکه باید خودمان را با غدیر تطبیق دهم و در مسیر ولایت‌پذیری نسبت به امام معصوم حرکت کنیم.

اسماعیلی انحراف از ولایت‌پذیری امیرالمومنین(ع) را عامل مشکلات امت اسلام در طول تاریخ دانست و گفت:‌ در زمان غیبت کبری وظیفه داریم با ولایت همراه شویم و خودمان را با غدیر وفق دهیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تحقق ولایت عظمی را مد نظر نظر قرار دادند، خاطرنشان کرد:‌ ولایت عظمی در زمان ظهور برقرار می‌شود و لذا از هم‌اکنون باید آمادگی همراهی با امام زمان(عج) را ایجاد کنیم.

این کارشناس دینی شهدا و ایثارگران را نمونه‌های بارز تبعیت محض از ولایت دانست و اضافه کرد:‌ یکی از مقدمات ظهور آزمون‌های سخت است و بسیاری از افراد از این آزمون‌ها مردود می‌شوند، اما شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران با حرکت در مسیر ولایت از همه آزمون‌ها سربلند و ثابت‌قدم بیرون آمدند.

ارسلان سالاری،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در دوران هشت‌سال دفاع مقدس، اظهار کرد:‌ استان گیلان دارای هشت‌هزار شهید و 22 هزار جانباز است و در حوزه بهداشت و درمان بالغ بر 300 جانباز و آزاده دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراگیر شدن فرهنگ غدیر در جهان، تاکید کرد:‌ امروز برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی نیازمند فرهنگ غدیر و سیره علوی هستیم.

انتهای پیام

captcha