مرکز نیکوکاری امام جواد‌(ع) بسیج اصناف و بازاریان زنجان افتتاح شد
کد خبر: 3835708
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

مرکز نیکوکاری امام جواد‌(ع) بسیج اصناف و بازاریان زنجان افتتاح شد

گروه اجتماعی _ مرکز نیکوکاری امام جواد‌(ع) بسیج اصناف و بازاریان زنجان با هدف تسهیل در خدمات‌رسانی به نیازمندان و افزایش مشارکت‌های اجتماعی افتتاح شد.

مرکز نیکوکاری امام جواد (ع) بسیج اصناف و بازاریان زنجان افتتاح شدبه گزارش ایکنا از زنجان، عصر شنبه، ۲۶ مردادماه‌ همزمان با دهه مبارک امامت و ولایت طی مراسمی با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، رئیس بسیج اصناف استان و رئیس اتاق اصناف مرکز نیکوکاری امام جواد‌(ع) بسیج اصناف زنجان افتتاح شد.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در افتتاح مرکز نیکوکاری بسیج اصناف بازاریان زنجان اظهار کرد: در جمهوری اسلامی بازار همیشه جریان‌ساز بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی بازار نقش بسزایی داشته و بازار در حمایت از انقلاب به‌خوبی و درستی ایفای نقش کرده است.

وی با تأکید بر اینکه بازار نبض شهر است و اقتصاد پویایی شهر بسته به بازار است، گفت: یکی از رویکردهای کمیته امداد این است که ضمن اینکه در مساجد مراکز نیکوکاری ایجاد می‌کند، براساس تفاهم‌نامه‌ای که در کمیته امداد با بسیج اصناف کشور داشته مرکز نیکوکاری در بازار و اصناف هم ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: اصناف و بازاریان در حال حاضر نیز مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کرده و هر جا نیازمندی بوده با همت و مساعدت بازاریان گره‌گشایی می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست، بیان کرد: کمیته امداد نقشی در تولید فقر ندارد ولی همت این نهاد در این است که اگر فقری تولید شد، به کمک مردم و صنوف مختلف در یک بازه زمانی به‌صورت هدفمند، به توانمندی رسانده و از چرخه حمایتی خارج و از انباشت فقر جلوگیری کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان راهبرد اصلی این نهاد مقدس را توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی فکری و فرهنگی، مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های شغلی از اقدامات مهم کمیته امداد برای خودکفایی و ایجاد درآمد پایدار و با ثبات بین مددجویان تحت حمایت است.

این مسئول هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را زمینه‌سازی آسان‌تر و راحت‌تر برای مشارکت خیران و نیکوکاران در کمک به نیازمندان، رفع فقر و محرومیت دانست و گفت: با ترویج انفاق، احسان و نوع‌دوستی از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شده و سرمایه‌های اجتماعی در جامعه افرایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری امام جواد‌(ع) با محوریت بسیج اصناف و بازاریان و به‌صورت هیئت عاملی و با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند، افزود: اصناف و بازاریان خیر می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را توسط این مرکز به دست نیازمندان و افراد بی‌بضاعت هر منطقه برسانند و هدف کمیته امداد بهره‌گیری از توان مردم برای مردم است.

انتهای پیام

captcha