حجة‌الوداع در سیستان ‌و بلوچستان بازسازی می‌شود
کد خبر: 3835446
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

حجة‌الوداع در سیستان ‌و بلوچستان بازسازی می‌شود

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه بازسازی واقعه حجة‌الوداع سه‌شنبه، ۲۹ مردادماه در ۱۱ شهر استان اجرا می‌شود، از این ۱۱ شهر، ۵ شهر در حوزه سیستان با محوریت زابل هستند و بقیه شامل زاهدان، ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار و خاش به‌صورت خطبه‌خوانی‌ می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان استان امروز، شنبه 26 مردادماه در نشست خبری با موضوع بازسازی واقعه حجة‌الوداع، گفت: احیای وقایع مهم تاریخی که در تاریخ دین اسلام به وقوع پیوسته، می‌تواند راهگشا و موجب تعالی و حرکت باشد؛ یکی از این وقایع مهم تاریخ اسلام، واقعه غدیرخم است که در حجة‌الوداع رسول‌الله(ص) رخ داد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «‌پیام حق را می‌توان در قالب برنامه‌های هنری به بهترین شکل به مردم انتقال داد» از این‌رو، سپاه پاسداران نیز در سطح کشور، در‌صدد است تا با بازسازی واقعه غدیرخم، پیام ولایت را به عموم مردم منتقل کند.

فرمانده سپاه سلمان استان بیان کرد: این برنامه برای اولین بار در سال 1390 در شهر مقدس قم اجرا شد و از آنجایی که مورد استقبال فراوان آحاد مردم قرار گرفت، از سال 91 به سایر شهرستان‌ها، از جمله زابل در شمال استان نیز ابلاغ شد.

وی افزود: این برنامه در سال 92، به غیر از زابل که مهد تشیع است، در سایر شهرستان‌های استان از جمله دلگان نیز کلید خورد. از سال 97، شهرستان‌های ایرانشهر و بزمان نیز مجری این برنامه شدند؛ همچنین در چابهار و خاش نیز مراسم خطبه‌خوانی غدیر اجرا شد.

گشتاسبی اظهار کرد: امسال برنامه بازسازی واقعه حجة‌الوداع در 124 شهرستان سطح کشور و 11 شهر استان اجرا می‌شود؛ از این 11 شهر، 5 شهر در حوزه سیستان با محوریت زابل هستند و بقیه شامل زاهدان، ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار و خاش به‌صورت خطبه‌خوانی‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 60 هزار نفر در سطح استان در این مراسم شرکت کردند، ادامه داد: در سیستان بالای 22 هزار نفر، در زاهدان 20 هزار نفر و در ایرانشهر 6 هزار نفر از این برنامه دیدن کردند.

فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه این مراسم سه‌شنبه، 29 مردادماه در سطح استان اجرا می‌شود، افزود: افزایش وحدت شیعه و سنی، شناسایی و معرفی سیره نبوی، کمک به گسترش معارف الهی، مستندسازی و معرفی تاریخچه کوتاهی از غدیرخم از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.

انتهای پیام

captcha